SoliDANA, una plataforma per a fomentar la solidaritat entre empreses per a ajudar els negocis afectats per la DANA
El portal web ja té registrades més de 300 demandes de necessitats que van des de treballs de reconstrucció i fontaneria, material d'oficina, electrodomèstics i equips
Cambra València —en col·laboració amb la Generalitat, el Ministeri d'Economia, Comerç i Empresa i el Ministeri d'Indústria i Turisme— i Cambra Espanya han posat en marxa el portal solidari SoliDANA per a ajudar les empreses damnificades per la DANA.
Es tracta d’una plataforma que posa en contacte les demandes d'empreses que necessiten ajuda amb les ofertes d'empreses que la poden donar per a promoure, així, un ecosistema de solidaritat empresarial. Les donacions i peticions de productes i serveis ajudaran les empreses afectades a restablir-ne l'activitat de manera accessible i ràpida, segons ha informat Cambra València.
La plataforma ja té registrades més de 300 demandes d'empreses afectades per la DANA, amb necessitats que van des de tancaments, treballs de reconstrucció i fontaneria, material d'oficina i equips informàtics, mobiliari, cambres frigorífiques, electrodomèstics especialitzats o maquinària lleugera i pesada per a neteja, entre altres.
Les ofertes i demandes seran validades per les Cambres de Comerç per a assegurar que les sol·licituds d'ajuda provinguen d'empreses actives en la zona afectada i que les empreses que ofereixen l’ajuda estiguen capacitades per a traslladar el suport requerit en un format de donació.
Este web no només busca facilitar el procés de recuperació i reinici d'operacions, sinó que també pretén fomentar una xarxa de solidaritat i suport entre empreses per a promoure la recuperació del teixit empresarial valencià afectat a través de la cooperació empresarial.
Com funciona?
Primerament, el registre de necessitats permet a les empreses afectades detallar què necessiten, ja siga productes, serveis, suport tècnic o econòmic. D'altra banda, les empreses de qualsevol part d'Espanya o de l'estranger poden consultar estes necessitats —filtrant-les per tipus de producte i servei, prioritat i localització— i oferir la seua ajuda. Després, des de Cambra València i Cambra Espanya es verifiquen totes les sol·licituds i ofertes per a garantir transparència i seguretat.