Stadler tanca un contracte de 4.000 milions per a fabricar 500 tramvies a Alemanya i a Àustria

La Generalitat aprovarà un pla d'incentius a l'ocupació de 45 milions per a acompanyar les necessitats de la planta per a adaptar-se a l'augment de comandes

El cap del Consell encaixa mans amb el director de la planta valenciana d'Stadler, Iñigo Parra
El cap del Consell encaixa mans amb el director de la planta valenciana d'Stadler, Iñigo Parra / À Punt NTC

La multinacional suïssa Stadler Rail ha tancat un contracte per a fabricar 504 tramvies des de la planta d'Albuixec (Horta Nord), per a nodrir les necessitats de mobilitat urbana de quatre ciutats d'Alemanya i dos d'Àustria.

L'acord, que preveu una inversió de més de 4.000 milions d'euros durant una dècada, suposa l'encàrrec més important en la història de la planta. La direcció valenciana havia assegurat els treballs d'enginyeria i prototips del contracte i ara ha pogut confirmar també la fabricació en sèrie dels vehicles.

"Ho hem aconseguit. Serà a València, des de València i amb tecnologia valenciana", ha manifestat des d'Albuixec el president de la Generalitat, Carlos Mazón.

El director de la planta valenciana, Íñigo Parra, parla d'una "fita" que estima que donarà deu anys d'estabilitat a la plantilla, de vora 2.000 treballadores i treballadors. Recentment, la planta va reforçar el personal, amb 500 noves incorporacions, per a assumir la comanda de subministrar combois per a la xarxa de rodalia de Renfe.

El cap del Consell ha anunciat un pla de deu anys d'incentius per valor de 45 milions d'euros que "no només garantirà, sinó que ampliarà les possibilitats d'ocupació i de formació" perquè l'empresa puga ampliar la capacitat productiva a fi d'adaptar-se a l'augment de comandes. Els detalls es concretaran a través d'un decret que s'aprovarà en les pròximes setmanes.

La planta valenciana és hereva dels tallers Devís i Macosa, referència històrica del sector industrial, que fa 150 anys que fabriquen trens des de la capital del Túria. En la dècada dels 90 del segle passat les instal·lacions passaren a mans de les multinacionals Alstom i Vossloh, gegants del sector ferroviari a la Unió Europea, que vengueren la planta el 2015 a Stadler.

També et pot interessar

stats