Stellantis i la xinesa CATL anuncien una inversió de 4.100 milions per a una gigafactoria de bateries a Saragossa
La fàbrica, que es preveu que inicie la producció a la fi del 2026, podria tindre una capacitat de fins a 50 gigawatts/hora
Stellantis i la xinesa CATL han anunciat este dimarts la creació d'una joint venture —una inversió conjunta— per a la construcció d'una gigafactoria de bateries de fosfat de ferro i liti (LFP) a Saragossa, amb una inversió de fins a 4.100 milions d'euros. La fàbrica, que es preveu que inicie la producció a la fi del 2026 a la planta de Stellantis a la regió aragonesa, podria tindre una capacitat de fins a 50 gigawatts/hora (GWh), en funció de "l'evolució del mercat elèctric a Europa" i del suport continu de les autoritats d'Espanya i la Unió Europea.
“L'empresa conjunta al 50% entre CATL i Stellantis impulsarà l'oferta de bateries de Stellantis (...) cosa que permetrà al fabricant d'automòbils oferir més turismes, crossovers i SUV elèctrics de bateria d'alta qualitat, duradors i assequibles en els segments B i C amb autonomies intermèdies", assegura el grup automobilístic en un comunicat. Fonts de la companyia valoren que la inversió a Saragossa és una de les "més importants" de la història de Stellantis a Espanya.
L'operació, subjecta al vistiplau de les autoritats reguladores, s'espera que es puga tancar al llarg del 2025. El 2023, el grup xinés CATL va subscriure un primer acord de col·laboració amb Stellantis per al subministrament de bateries amb la possibilitat d'invertir conjuntament en la seua fabricació. A l'octubre, el Ministeri d'Indústria va resoldre la concessió de 133 milions d'euros a Stellantis Figueruelas dins de la línia A de bateries del Perte VEC III. Esta subvenció se suma als catorze milions d'euros del Perte de descarbonització industrial anunciats també a l'octubre.
En total, el grup Stellantis ha sigut adjudicatari de quasi 300 milions d'euros, a través de convocatòries del Perte VEC, per a la reconversió de Figueruelas, entre altres projectes. "L'objectiu de CATL és fer que la tecnologia de zero emissions de carboni siga accessible a tot el món, i esperem cooperar amb els nostres socis a escala mundial a través de models de cooperació més innovadors", ha assenyalat el president i director executiu de CATL, Robin Zeng.