El taulell es reinventa per a competir amb l’Índia o la Xina

Intenta canviar d’estratègia per a recuperar les exportacions a mercats principals com Europa o els Estats Units

El sector del taulell aposta pels grans formats / À Punt NTC

El sector tauleller de Castelló planta cara a països competidors com l'Índia o la Xina, amb la introducció de grans formats de ceràmica. Un canvi d'estratègia per a intentar recuperar les exportacions a mercats principals com Europa o els Estats Units. L'Índia ha augmentat la venda de ceràmica a Europa un 60% enguany. El sector tauleller valencià no pot competir en preu i treballa ara en un canvi d'estratègia apostant per la innovació i la qualitat.

Una crisi de demanda com aquesta és dura i cal preparar-se, diu Juan José Montoro, president de l’Associació de Tècnics Ceràmics. Per tant, estan intentant innovar en productes que tinguen suficient valor perquè els clients preferisquen pagar-los. 

Però recuperar mercats com l'americà, també necessita una rebaixa de costos. Per això en logística, el port de Castelló s'ha convertit en un aliat, abaixant un 40% les taxes per a les empreses ceràmiques. El seu president, Rubén Ibáñez, explica que han pres la mesura perquè volen que aquest sector prioritari a la província de Castelló aposte pel seu port. 

Tot i la situació de crisi econòmica perquè passa el sector, les inversions cap a grans formats, no han fet més que augmentar. Explica el responsable d’innovació de SAMCI Ibérica.

També et pot interessar

stats