Telefónica anuncia un ERO que afectarà vora 5.000 persones

La companyia ha traslladat als sindicats que hi ha un “excedent funcional” de treballadors

Una imatge del logo de la companyia de telecomunicacions
Una imatge del logo de la companyia de telecomunicacions / Telefónica

Telefónica ha anunciat l’execució d'un expedient de regulació d'ocupació (ERO), segons han confirmat els sindicats als mitjans. Els representants del personal de la companyia encara no coneixen el volum exacte de plantilla que es veurà afectada per aquesta mesura, però sí que han confirmat que, en principi, està dissenyada perquè s'hi puguen acollir fins a uns 5.000 treballadors.

Telefónica ha alertat els sindicats que comença a desenvolupar el procés legal d'aquesta reducció de plantilla; l’ERO té un procés de resolució d’un mes des de la constitució de les taules negociadores, on convocarà els comités intercentres de Telefónica de España, Telefónica Soluciones i Telefónica Móviles. A més, també ho comunicaran al Ministeri de Treball.

La companyia ha traslladat als sindicats que hi ha un “excedent funcional” de treballadors arran de la modificació dels serveis de l'empresa, la finalització del desplegament de fibra òptica fins a les llars, el tancament del coure i altres factors, com l'automatització de processos.

La companyia ha traslladat aquesta informació en el marc de la negociació del tercer conveni col·lectiu d'empreses vinculades, les negociacions de les quals es reprendran el pròxim 30 de novembre.

Les línies roges d'UGT

El sindicat UGT ha manifestat en un comunicat que “qualsevol pla d'eixides estarà lligat a la signatura d'un nou conveni d'empreses vinculades, amb una duració mínima de tres anys, que blinde la plantilla i les seues condicions laborals i econòmiques”. A més, han recordat que les persones que puguen estar afectades per l’ERO han de disposar de garanties i condicions similars als plans d'eixida anteriors. "És necessari que l'empresa, abans d'escometre un nou ajust de plantilla, aposte per la internalització de serveis", ha demanat l'organització sindical.

Entre les línies roges d'UGT, destaca l'estructura salarial, el règim de garanties o la clàusula de revisió salarial, que permet a la plantilla mantindre el poder adquisitiu. A més, demanen una pòlissa de reembossament dental per a tota la plantilla, l'ampliació de beneficis socials, l'increment i la millora del teletreball, la deslocalització, millora i ampliació dels permisos, jornades de 35 hores setmanals i potenciar els fons socials, entre altres reclamacions.

D'altra banda, el sindicat ha sol·licitat que es paralitze la reorganització proposada per Telefónica per al seu servei d'atenció al client —la peça central del qual és el telèfon 1004— i també dels moviments ocasionats pel tancament de 108 edificis de "baixa ocupació".

També et pot interessar

stats