Directes
Ara en la televisió
MERIDIÀ ZERO
Ara en la ràdio
LÍNIA DE FONS (reemissió)

La terminal CSP adverteix de la possible destrucció de centenars de llocs de treball per l'ampliació del port de València

Asseguren que s'hauria de fer una concessió equitativa de la nova terminal de contenidors

Imatge d'arxiu del port de València / EuropaPress

El president del comité d'empresa de CSP Iberian València, la major de les terminals que operen al port de València, Julián Pérez, ha advertit que amb l'ampliació de la infraestructura amb la nova terminal no augmentarà el nombre de treballadors, sinó tot el contrari, es podran quedar sense faena centenars de persones.

Pérez ha explicat que aquesta construcció només servirà per a traslladar les operacions de la naviliera MSC a la zona nova i deixarà buida l'actual. Una situació que farà que s'automatitzen certs processos i que suposarà l'eliminació de determinats treballs.

En la seua opinió, sí que seria una "autèntica ampliació" si Valenciaport estiguera realitzant alguna gestió per a portar nous contenidors a la nova terminal o a la que deixarà buida MSC.

Pérez també ha sigut crític amb aquesta concessió, ja que considera que no s'ha fet de manera equitativa amb les empreses que ja treballen aport, sinó que l'única beneficiària ha sigut la companyia suïssa.

Ribó veu l'ampliació un risc

L'alcalde de València, Joan Ribó, continua sent crític amb la construcció de l'ampliació. Ribó hi veu diferents "perills" com ara la mobilitat, l'afecció de les platges i el paisatge, l'ocupació o els més de 3,5 milions de metres cúbics de material necessaris per al farciment. Només acceptarà parlar sobre el tema si es resolen.

A més, per a l'alcalde, el principal risc "claríssim" per a la ciutat i l'àrea metropolitana és l'accés nord que estableix el projecte i "suposa un túnel de no se sap quants quilòmetres" amb un cost molt elevat.

La UE avala la legalitat del projecte d'ampliació del port de València

Mentrestant, la Comissió de Peticions del Parlament Europeu considera que el projecte d'ampliació nord del port de València compleix la legislació mediambiental de la Unió Europea i que la Comissió "no ha pogut identificar cap indici de possible infracció de la legislació mediambiental de la UE".

La Comissió indica que "els procediments de revisió pertinents prevists per l'ordenament jurídic espanyol en virtut de la Directiva EIA i/o de la Directiva 2003/4/CE serien el mecanisme més eficaç per a buscar la reparació i tractar satisfactòriament qualsevol possible cas d'aplicació incorrecta de la legislació de la Unió".

També et pot interessar