La terminal ferroviària de la Font de Sant Lluis permetrà que operen més de 2.500 trens a l’any
La infraestructura, en què s’invertiran 35 milions, també tindrà naus per al tractament de les mercaderies i espais per a activitats complementàries al transport
La terminal intermodal que projecta l’administrador d’infraestructures ferroviàries Adif en el node logístic de la Font de Sant Lluís, a València, permetrà que anualment hi maniobren fins a 2.600 trens i tindrà capacitat per a 150.000 contenidors. Són alguns dels detalls que l’administrador d’infraestructures ferroviàries i l'Autoritat Portuària de València, com a promotors, i el Grupo Alonso, com a companyia explotadora de la terminal intermodal, han donat a conéixer aquest dimarts durant la presentació del projecte.
Situada en el corredor mediterrani, al costat del port, la terminal València - Font de Sant Lluís forma part de la Xarxa Transeuropea de Transport i constitueix un node estratègic clau en la interconnexió del transport.
El gerent de l'Àrea Est de Serveis Logístics d'Adif, José Luis Soria, ha explicat que la nova infraestructura tindrà cinc àrees: la terminal intermodal, en la qual Adif invertirà més de 35 milions; una zona amb naus per al tractament de les càrregues que passen per aquest punt i espais per a activitats complementàries al transport.
"Tot això compondrà un node amb una capacitat operativa formidable que, sens dubte, suposarà un abans i un després en les infraestructures de transport de la Comunitat Valenciana", segons ha destacat Soria.
A més, la terminal intermodal tindrà cobertura 5G, en el marc del pla que està desenvolupant Adif en deu de les principals terminals logístiques a Espanya considerades estratègiques, amb l'objectiu d'impulsar la digitalització i, amb ella, l'automatització dels processos i la reducció dels costos del transport de mercaderies per ferrocarril.
La primera fase de les obres d’execució del projecte constructiu de la terminal intermodal i logística de València - Font de Sant Lluís, així com la cobertura 5G, comptaran amb finançament europeu, a través dels fons Next Generation.
El president del Grup Alonso, Jorge Alonso, ressalta que l'objectiu és aconseguir que la terminal de la Font de Sant Lluís siga una terminal intermodal "flexible, moderna, innovadora; en definitiva, del segle XXI", per a tota mena de mercaderies. Per aquesta raó, “tindrà un magatzem sec i fred, un taller per a reparació de contenidors i semiremolcs, torres de fred, un edifici d'administració i l'accés i l'eixida estaran automatitzats”.
Per part seua, València Plataforma Intermodal s'encarregarà de la comercialització i explotació de la parcel·la immologística.
El president de l'Autoritat Portuària de València, Joan Calabuig, ha remarcat que aquesta iniciativa, per a la qual Valènciaport té compromesos quinze milions d'euros, s'emmarca en el pla de descarbonització del port.