Els transportistes preveuen la desaparició de moltes empreses si es mantenen els costos actuals
Una enquesta de la patronal valenciana del sector remarca la preocupació del sector per l’augment de la competència deslleial, que afecta la meitat de les empreses
Quatre de cada cinc transportistes valencians asseguren que es produirà un descens significatiu d'empreses si es manté l'increment de costos, els baixos preus de les tarifes i les pràctiques agressives per a captar trànsit. Són els principals problemes que, a més del dèficit de 2.000 conductors, afecten la rendibilitat del transport i la viabilitat del sector, segons constaten els resultats de l'última enquesta que ha presentat aquest dimecres la Federació Valenciana d'Empresaris del Transport i la Logística (FVET) sobre la situació del transport valencià.
També preocupa "la competència deslleial” que, diuen, ha tornat a adquirir protagonisme i que ha passat d'afectar el 30% d'empreses el 2022 a vora la meitat, una xifra semblant a la d'abans de la pandèmia. "Si es treballa per davall dels costos, s'incorre en il·legalitats per a captar trànsit. Trobar la rendibilitat en aquest context es fa un exercici quasi impossible”, explica Carlos Prades, president d'FVET.
En línies generals, el sector puntua la situació actual entre un 5 i un 6, encara que el 38% posa un suspens per les dificultats, a les quals se suma l'alta fiscalitat i la falta d'infraestructures necessàries perquè el transport puga realitzar la seua faena. Entre altres estaria l'adequació de la V-30 o de l'AP-7 als fluxos de circulació, l'accés nord per a trànsit rodat al port de València, les zones per a carregar i descarregar la mercaderia o les àrees de descans amb un aparcament segur.
El transport valencià confia que la recuperació de l'activitat econòmica i l'estabilitat política millorarà la situació en el tancament de l'any, a més de l'alleujament que suposarà la pròrroga de les ajudes de determinats cèntims per litre de combustible.