Els transportistes valencians denuncien la congestió de les ITV de vehicles pesants
Ja no hi ha cites fins a l’octubre, tot i l’augment de la plantilla a l’estiu
La Federació Valenciana d'Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha demanat a la Generalitat que inste a l'empresa pública Sitval a "agilitzar el servei" de les ITV, ja que actualment es viu una situació de col·lapse, amb retards superiors als tres mesos per a ser atesos.
Així mateix, els transportistes també reivindiquen millores en el servei, com poder acudir sense cita o, en tot cas, "poder agafar més de dues reserves prèvies i que totes les companyies, al marge dels vehicles que tinguen, puguen disposar de comptes d'empresa, per a no haver de pagar en metàl·lic".
Des de la Federació ja havien alertat abans de la reversió al sistema públic de les ITV de la necessitat d'adequar i millorar la prestació del servei, incloent-hi més línies d'atenció als vehicles pesants, una major especialització i l'ampliació de l'horari.
Però aquests problemes, lluny de solucionar-se, "s'han agreujat en els últims mesos i especialment de cara a les vacances d'estiu".
El secretari general de FVET, Carlos García, ha explicat que aquesta situació "resulta dramàtica perquè afecta 9.181 empreses en la Comunitat Valenciana, que mobilitzen l'any 279 milions de tones".
Reforç de la plantilla insuficient
La gestió actual del servei d'ITV el realitza la Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles (Sitval), que acaba d'anunciar la incorporació de 144 inspectors per a reforçar les seues plantilles a l'estiu. Un anunci que "ha sorprés el sector del transport perquè, malgrat aquesta ampliació, les cites s'estan donant amb un termini superior a tres mesos", han indicat.
És cert que amb el canvi de model s'ha reduït lleugerament el preu, a causa de la supressió de la prova de sonoritat, que era obligatòria en aquesta autonomia però no en unes altres. Però, segons apunten des de la Federació, "aquest és l'únic punt en què les reivindicacions del transport han tingut algun efecte, perquè clarament falten professionals especialitzats en els vehicles pesants que sàpien valorar adequadament les particularitats d'aquest transport".
Com hem vist en els últims anys, aquest sector és essencial i col·lapsar-lo té un fort impacte en l'economia
Per tal d’agilitzar i millorar “un servei que ha de repercutir en benefici de tots”, els transportistes demanen a la Generalitat i a la Conselleria d’Economia certes mesures, com ara la possibilitat d’obrir un compte d'empresa si es tenen menys de 25 vehicles, i no haver de pagar en metàl·lic; que la cita prèvia no siga obligatòria, la qual cosa és complicada en el servei de transport que requereix flexibilitat, o almenys que es puguen demanar més de dues reserves prèvies.