Els transportistes valencians s’oposen a les mesures del Pla d'Impuls a la Sostenibilitat
El sector assegura que el pagament per l'ús d'autovies i l'enduriment del règim sancionador a la morositat debilitarà uns professionals que ja estan patint les conseqüències de la crisi econòmica
El govern central preveu aprovar al mes de juny una taxa als vehicles pesants per l'ús de les autovies, a més d'altres propostes com l'enduriment del règim sancionador a la morositat. També es contempla impulsar la incorporació de camions de 44 tones i de 4,5 metres d'altura, que per la seua tipologia permeten major càrrega per viatge i per tant reduïxen les emissions contaminants i de CO2. L'objectiu del govern és fomentar la sostenibilitat i reduir la contaminació mediambiental que provoquen els camions.
Les noves propostes tenen al sector en contra. Els transportistes valencians s'oposen a les mesures del Pla d'Impuls a la Sostenibilitat. Asseguren que el pagament per l'ús d'autovies debilitarà aquest sector, que ja està patint les conseqüències de la crisi econòmica. Un sector que a la Comunitat Valenciana és clau.
Una mesura que ha confrontat les associacions de transportistes amb els usuaris, que discrepen sobre aplicar la taxa al conjunt de la societat o només als conductors que en facen un ús intensiu.
Al sector no li ixen els comtes
El president de la Federació Valenciana d’Empresaris del Transport, Carlos Prades, en declaracions a À Punt ha dit que ‘’el sector, per experiència, sap que al final els costos els acaba absorbint la part més feble’’. Demanen consens per a tirar avant totes aquestes mesures i que el Ministeri de Transport penalitze altres sectors que estan més forts econòmicament. ‘’El sector, com a part professional de la cadena logística que és, no s’hauria de gravar’’.
Als camioners i camioneres no els ixen els comtes, ja que es gasten una mitjana de 300 euros entre dietes, combustibles i altres despeses. A més, argumenten que el transport de mercaderies per carretera ja contribueix amb impostos elevats a atendre les necessitats de manteniment i inversió de les infraestructures viàries de l'estat espanyol. Segons expliquen, només a través de la imposició específica sobre el combustible, els transportistes aporten més de 15.000 milions d'euros tots els anys a les arques públiques.