Els treballadors que donen positiu per covid tindran la baixa automàtica durant set dies
La Conselleria de Sanitat detalla que els metges de família podran tramitar en un mateix acte la baixa i l'alta laboral dels pacients que diagnostiquen de covid, que es concedirà juntament amb el diagnòstic
L'allau de baixes laborals provocades per la sisena onada de la pandèmia a la Comunitat Valenciana ha portat a redefinir la forma de tramitar-les. La Conselleria de Sanitat Universal i la Confederació Empresarial Valenciana han acordat aquest dimecres un nou sistema de baixes i altes laborals per a descongestionar els sistema d'atenció primària i al mateix temps garantir-ne el tràmit.
Així ho han acordat aquest matí, durant una reunió presencial mantinguda a la conselleria. A partir de divendres i en el mateix moment que es comunique a Salut Pública i a Inspecció de Treball que el treballador o treballadora ha donat positiu el sistema automàticament donarà la baixa i de la mateixa manera set dies més tard donarà l'alta. Així els metges i metgesses de capçalera quedaran alliberats de fer aquest tràmit.
La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha detallat després de la reunió que els metges de família podran tramitar en un mateix acte la baixa i l'alta laboral dels pacients que diagnostiquen de covid, que es concedirà juntament amb el diagnòstic. "La baixa tindrà una durada de set dies des de l'inici de símptomes i en el cas que persistisquen els símptomes s'ampliaria el temps que fora necessari", ha ampliat.
“Agilitzarem la tramitació de les altes i baixes per a facilitar-ne l'obtenció als pacients i, en uns moments d'important càrrega assistencial per als professionals, també reduirem els actes de caràcter administratiu que han de realitzar els centres de salut”, ha declarat la consellera.
La Conselleria també ha explicat, a través d'un comunicat, que facilitarà l'agilitació de la tramitació de les baixes dels casos diagnosticats per punts centralitzats d'obtenció de mostres de la xarxa pública, laboratoris privats o els tests que es realitzaran en les oficines de farmàcia dins de l'acord aconseguit amb els col·legis professionals. En aquests casos, les baixes se sol·licitaran a través de la web per part del pacient en un enllaç que s'activarà a partir de divendres. A través de la inspecció sanitària, el comunicat de baixa es comunicarà a l'INSS i d'allí a les empreses directament. Les persones que s'hagen fet un test d'autodiagnòstic hauran de confirmar el positiu en qualsevol dels dispositius acreditats (incloent-hi laboratoris privats o oficines de farmàcia).
Les persones que ho demanen a través del web obtindran també la baixa i l'alta de manera simultània amb una duració de 7 dies des de l'inici de símptomes.
En acabar la reunió, el president de la CEV, Salvador Navarro, ha agraït "l'esforç" de la Conselleria de Sanitat. "Ací l'important és que el centre sanitari no es col·lapse, perquè hi ha altres patologies importants per a altres pacients i tots hem de col·laborar, també les empreses", ha defensat. Navarro també s'ha mostrat partidari que les farmàcies no cobren per comunicar als centres de salut els positius de test d'antígens realitzats.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions