Com s'ha de comunicar ara la baixa mèdica a l'empresa?

La Seguretat Social canvia de protocol i a partir d'ara informarà directament les companyies de les baixes per incapacitat temporal que agafen els treballadors

Un home és atés per una metge
Un home és atés per una metgessa / Dejan Dundjerski (Shutterstock)

A partir d'aquest dissabte 1 d'abril, el treballador que es trobe en situació d'incapacitat temporal ja no haurà d'entregar una còpia en paper de la baixa mèdica a l'empresa, que serà informada per mitjans electrònics directament per l'administració.

La Seguretat Social canvia de protocol i informarà directament les companyies de les baixes per incapacitat temporal que agafen els treballadors. Així està previst en el reial decret que entra aquest dissabte en vigor i que és aplicable a tots els processos que en aquest moment es troben en curs i no hagen superat els 365 dies de duració.

Fins ara, el facultatiu lliurava al treballador una còpia en paper dels comunicats de baixa, confirmació i alta mèdica perquè els presentara a l'empresa en un termini determinat. Amb el canvi de protocol, el metge expedirà el comunicat de baixa, confirmació o alta, i entregarà a la persona treballadora una còpia amb una de les malalties de la llista per a sol·licitar una incapacitat laboral temporal.

El servei públic de salut, mútua o empresa col·laboradora serà l'encarregat d'emetre les dades dels comunicats a l'Institut Nacional de la Seguretat Social que, al mateix temps, comunicarà a les empreses les dades identificatives de caràcter merament administratiu relatives als comunicats.

L'objectiu de la mesura és alleugerir els tràmits en la gestió de la incapacitat temporal, però també evitar al treballador obligacions burocràtiques que, precisament per estar en incapacitat temporal, poden resultar-li oneroses.

També et pot interessar

stats