Tres de cada quatre famílies s’ajusten el cinturó per a fer la compra

Només el 17% dels consumidors menja vedella una volta a la setmana

Imatge d'arxiu d'una pescateria / À Punt NTC

La pujada de preus constant des de fa dos anys ha canviat la cistella de la compra i els hàbits de consum. Segons Facua, tres de cada quatre famílies han reduït les despeses en productes i serveis per la inflació. De fet, un 63% han substituït uns aliments per altres de menys qualitat per a reduir el cost de la compra.  

L’organització de consumidors lamenta aquest canvi brusc en els hàbits alimentaris. “El preu dels aliments està empitjorant de manera clara la dieta dels espanyols i les espanyoles”, assegura la presidenta de Facua, Olga Ruiz. 

Tenint en compte una enquesta de l’organització, s'ha reduït –i prou– el consum de vedella, ja que només en menja el 17,6% dels enquestats. També cau el consum de fruita fresca i el de lactis. En canvi, les marques blanques ara són titulars indiscutibles.

A més, una cistella de la compra més cara també genera una reducció d'altres despeses. La gent consumeix menys en bars i restaurants, en roba i calcer i en productes culturals.  

També et pot interessar

stats