El TSJCV denega la suspensió cautelar de la terminal nord del port de València
La sala considera que la petició de la Comissió Ciutat-Port no aporta cap argument relatiu als perjuís per a l'interés general que ocasionaria
El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha denegat la suspensió cautelar sol·licitada per la Comissió Ciutat-Port de la contractació de les obres de construcció de la terminal de contenidors en l'ampliació nord del port de València. La decisió de la secció cinquena de la sala contenciosa administrativa es basa en el fet que no concorren els requisits establits per la jurisprudència per a la seua adopció, segons ha confirmat el tribunal.
La sala considera que els recurrents no han aportat cap argument relatiu als perjuís per a l'interés general que ocasionaria l'acte administratiu contra el qual s'ha recorregut, sinó que els seus arguments versen sobre la realització de les obres, les quals no depenen de la decisió contra la qual s'ha recorregut, sinó d'un projecte que és objecte d'un altre procediment i a instàncies d'un recurrent diferent.
Així, es refereix en concret a la suspensió cautelar de l'execució de l'acord del Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària de València de 22 de desembre del 2023 pel qual s'aproven els plecs de clàusules per a la contractació de les obres de construcció de la terminal de contenidors en l'ampliació nord del port i la convocatòria de la preceptiva licitació.
L'autorització per a l'ampliació nord va ser anunciada el 14 de desembre del 2023 pel ministre de Transports, Óscar Puente, després d'una visita a les instal·lacions portuàries. El dia 22 del mateix mes el Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària va aprovar el plec que contempla les condicions juridicoeconòmiques per a licitar la nova terminal per un pressupost base de 660 milions d'euros (IVA inclòs).
La terminal automatitzada tindrà capacitat per a cinc milions de TEU –unitat de mesura que s’usa per al comerç exterior– i serà construïda i gestionada per MSC, que va estimar en 2.000 milions d'euros el cost total després de l'actualització de preus, dels quals 660 milions corresponen a l'Autoritat Portuària de València (APV).
D’aquesta manera, l'APV s'encarregarà de construir la infraestructura bàsica –dragatge, moll i reblit consolidat–, mentre que la companyia TIL, de la naviliera MSC, invertirà en la superestructura, instal·lacions i material mòbil.