El turisme valencià supera en la primera quinzena d'agost les dades prèvies a la pandèmia
Benidorm i València són els destins preferits pels visitants internacionals, mentre que el turisme domèstic es decanta més per la Costa Blanca i Castelló
El sector turístic està fent enguany l'agost, mai millor dit. La patronal hotelera Hosbec ha fet balanç de la primera quinzena del mes actual i ha remarcat en un comunicat que s'han aconseguit els objectius i per fi s'han superat les dades de 2019.
"Amb un pont d'agost en el qual hem fregat el ple tècnic (superior al 94% d'ocupació mitjana), la Comunitat Valenciana pot afirmar que ja ha superat la crisi de la covid i que el turisme torna a comportar-se amb la normalitat habitual i amb la força i empenyiment de primer sector econòmic d'activitat", ha emfatitzat Hosbec. El sector manté la previsió de tancar agost amb una ocupació general superior al 90% i en molts hotels s'ha penjat el cartell de complet.
La patronal també ha detallat els principals punts d'interés. Així, Benidorm i València són les destinacions preferides per al mercat internacional. El visitant estranger, en general, suposa al voltant de la meitat dels visitants en tots els punts. Per la seua banda, el turista domèstic ha triat principalment la Costa Blanca i Castelló, on ha sumat una quota de mercat del 70% i 85%, respectivament.
Més turisme portugués a Benidorm
Hosbec ha destacat el repunt de turistes portuguesos a Benidorm, més del 50% sobre les dades de 2019. També ha afegit que aprecia una major varietat de mercats presents malgrat el domini dels britànics, que mantenen una mica més del 27% de quota. A València, mentrestant, els principals clients estrangers són el turisme francés, que representa un 8,2% del total, seguit del neerlandés (6,7%), l'italià (5,4%), el britànic (4,8%) i l'americà (4,3%).
Els hotelers han mostrat satisfacció perquè ni la inflació ni la incertesa que es viu hagen pogut frenar al turisme.