UGT insisteix en la petició perquè Ford concrete els plans d’electrificació a Almussafes: “cal prendre decisions ja”
El sindicat majoritari denuncia que la planta valenciana viu una realitat "tan imprevista com immerescuda"
La preocupació de la plantilla de Ford pel seu futur no decreix. Han passat setze mesos des que la multinacional nord-americana va anunciar que seria l’encarregada de fabricar la nova generació de vehicles elèctrics, però des de llavors la companyia allarga el seu silenci. El sindicat majoritari, UGT, ha tornat a reclamar a la direcció de la companyia que concrete com i quan es posarà en marxa l'electrificació de Ford Almussafes. En un comunicat, critiquen que “la seua indecisió no pot perpetuar-se” en el temps.
“És imprescindible prendre decisions i reaccionar com més prompte millor per a no perdre el tren del futur de la nova mobilitat. A Almussafes hem demostrat en multitud d'ocasions ser capaços d'assumir qualsevol repte, però cal prendre decisions ja”, afirma el text.
UGT ha avançat que aquest divendres visitaran la factoria el nou director mundial de Fabricació de Ford, Kumar Galhotra, i Ted Cannis —director de la divisió Ford Pro—, al costat de Kieran Cahill —vicepresident de Ford Europa—, amb els quals mantindran una reunió. En aquesta reiteraran la seua exigència perquè finalment s’acabe complint l'Acord per l'Electrificació.
Estava previst que el primer vehicle elèctric isquera de la planta valenciana l'any 2025, però els sindicats ho posen en dubte. Això propiciarà, segons avança el sindicat, que la càrrega de treball es reduïsca dràsticament i estiguen a les portes d’un nou excedent de personal. “Ara mateix vivim una realitat a la fàbrica fruit dels dubtes de Ford tan imprevista com immerescuda [...]. Mentrestant, el temps corre, i la càrrega de treball a la fàbrica disminueix, sense cap indici de solució excepte continuar aprimant la plantilla plantejant més acomiadaments. Això, ja no serà possible si Ford no garanteix la futura càrrega de treball”, sentencia el comunicat d’UGT.
Fa una setmana, la direcció de Ford Almussafes va traslladar al Comité d'Empresa que els dies 29, 30 i 31 octubre establirà noves parades de producció a la fàbrica valenciana, amb la fórmula de jornades industrials, a causa de la baixada de la demanda. Aquestes jornades industrials, tal com estipula el conveni col·lectiu, són vacances col·lectives establides en determinades dates del calendari laboral que la direcció pot programar.
La fàbrica va afrontar una baixada de producció en l'última setmana del mes de setembre —amb 400 vehicles menys al dia— i una parada total de producció en la segona setmana d'octubre, a causa d'una reducció de vendes.