La UGT es reuneix a Colònia amb Ford Europa per conéixer el full de ruta de la planta d’Almussafes
La manca de concreció sobre el futur pròxim els fa témer que estiga repensant-se l’electrificació de la fàbrica
Representants del sindicat UGT de Ford Almussafes, sindicat amb majoria a la planta, es reuneixen aquest dimecres de matí amb la direcció de Ford Europa a Colònia després d’haver-se reunit aquest dimarts amb el comité d'empresa europeu. Els membres del sindicat han viatjat a Alemanya amb l'objectiu de conéixer el full de ruta de la multinacional a València perquè falten pocs dies per a la segona convocatòria del PERTE del vehicle elèctric, que repartirà 1.200 milions d'euros, i la marca encara no ha informat la plantilla de quins són els plans per als pròxims mesos.
En el sindicat, majoritari en la planta d’Almussafes, creuen que ja haurien d'haver començat les inversions a la fàbrica per a poder produir els vehicles elèctrics per a Europa l'any 2026, tal com l’empresa va anunciar fa vora un any. Un temps en què la factoria ha retallat plantilla, que ha arribat a marcar un mínim de 4.600 treballadors amb l’últim ERO d’aquest més d’abril, tot i no tindre concreció de les futures inversions.
En aquest sentit, la UGT tem que Ford s’estiga replantejant l'aposta d'Almussafes com a plataforma per a fabricar els vehicles elèctrics, tal com va dir el portaveu, Carlos Faubel, en Les notícies del matí.
La multinacional va despenjar-se de la convocatòria d'ajudes del primer PERTE del vehicle elèctric, i la indefinició sobre el segon, que ara comença, ha encés totes les alarmes a les instal·lacions valencianes perquè, segons Faubel, "tot indica que s'arribarà tard" a l'objectiu de fabricar vehicles elèctrics el 2026 a les instal·lacions valencianes.
Per això, el sindicat espera eixir de la reunió d’aquest dimecres amb la direcció europea de l’empresa amb una certa "claredat i concreció en els terminis" per a l'electrificació, que els ajude a fer-se una idea sobre el futur de la planta d’Almussafes i els seus treballs.