UGT oferirà a Ford Europa moderació salarial per a assegurar el futur d'Almussafes
El sindicat es reunirà a Colònia amb la direcció per a oferir-li una proposta amb unes condicions que tindrien una durada d'entre quatre i cinc anys
El president del Comité d'Empresa de la planta d'Almussafes i portaveu d'UGT del País Valencià a Ford, Carlos Faubel, ha anunciat aquest dimarts a través d'un vídeo penjat a YouTube que es produirà una reunió a Colònia (seu de Ford Europa) per a parlar del futur de la planta valenciana. "La reunió d'ahir es va anul·lar perquè s'ha atés la nostra petició d'anar a Colònia. Anirem a fer valdre la planta d'Almussafes, el treball que hem desenvolupat en aquests vint anys. El futur dels pròxims deu o quinze anys està ara en joc", ha dit Faubel.
UGT diu que l'acord amb la direcció passaria per un acord a quatre o cinc anys. El sindicat està disposat a parlar de contenció salarial "sempre que després es recupere la senda de l'IPC" i també estarien disposats a parlar de mesures de flexibilitat, condicionades a l'adjudicació dels futurs vehicles elèctrics, les quals no entrarien en vigor fins a 2025. També es pretén avançar en teletreball i en la flexibilitat de la jornada laboral. "Esperem aconseguir un principi d'acord que donarem a conéixer al més prompte possible", ha afegit el secretari del Comité d'Empresa, José Luis Parra, també d'UGT-PV. El sindicat demanarà el suport de la plantilla davant d'un eventual acord.
Parra ha contextualitzat la situació. "El sector de l'automòbil està minvant. Poc té a veure amb el sector de fa deu o dotze anys. I després dels més de 12.000 acomiadaments fets per Ford Europa en els últims tres anys, el volum també està sent discutit", ha dit Parra. El sindicat ha deixat clar que el Kuga no serà suficient per a mantindre el treball a Almussafes.
Fonts de STM Intersindical han manifestat a À Punt NTC la seua sorpresa sobre aquest anunci, del qual han assegurat que no tenien cap coneixement. STM Intersindical confia que l’empresa els cite a una taula negociadora abans de dijous. CCOO, per la seua part, ha indicat que emetrà un comunicat de valoració al llarg de les pròximes hores.
AVIA diu que 25.000 treballs estan pendents de la negociació
El clúster d'automoció de la Comunitat Valenciana AVIA ha recalcat que al voltant de 25.000 treballs directes de la indústria d'aquest sector "estan pendents" de les negociacions que es desenvolupen en les instal·lacions de Ford Almussafes entre l'empresa i els sindicats amb representació en la planta productiva de la multinacional.
Els treballadors corresponen a les 116 empreses pertanyents a AVIA. Es tracta de multinacionals que treballen directament per a Ford i la producció de les quals es dedica en exclusiva a la factoria, però també de pimes que tenen una forqueta de dependència de l'entitat que oscil·la entre el 20 i el 80% de la producció.
Per a la gerent d’AVIA, Elena Lluch l'acord al qual arriben en Ford té conseqüències directes sobre la resta d'empreses. "Aquesta negociació que busca optimitzar la productivitat de la planta pot ser determinant perquè la multinacional mantinga la planta productiva a València, o, en el seu procés de reestructuració, trie la planta alemanya. I d'aquesta decisió, depenen els pròxims quinze anys del sector", adverteix.