UGT tem un ERO en Ford Almussafes per la transició al vehicle elèctric
La factoria valenciana vol començar a construir els nous models en 2026, però la gran incògnita és què passarà amb la plantilla
La factoria valenciana de Ford va aclarint el futur amb la vista posada en el 2026, quan vol començar a construir els nous vehicles que marcaran la transició a l'electrificació. El sindicat UGT, majoritari a Ford Almussafes, confia en el futur de la planta però tem que durant 2023 es veja “abocada” a negociar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per a ajustar la plantilla davant la implantació del vehicle elèctric, perquè aquesta nova modalitat comportarà "menys mà d'obra i ocupacions".
Així ho ha reconegut aquest divendres el secretari general d'UGT en Ford Almussafes, Carlos Faubel, en declaracions als mitjans aquest divendres, durant una visita del líder nacional del sindicat, Pepe Álvarez, a les instal·lacions de la factoria valenciana. Actualment, ací treballen 6.000 persones i ja hi ha un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) en vigor.
La direcció de Ford, en aquest sentit, ha convocat els sindicats per a una reunió de la comissió negociadora de l'ERTO que està en vigor en l'actualitat, segons han informat fonts del Comité d'Empresa. La reunió tindrà lloc el dilluns 24 d'octubre a les 13:30 hores, pocs dies abans que acabe l'esmenat ERTO, que contempla 10 dies de parades en la fabricació de vehicles i motors, i que està vigent fins al 31 d'octubre.
Sobre els models que arribaran pròximament a Almussafes, Faubel ha manifestat que "són decisions que està ajustant la companyia des de Detroit, que encara no són fermes". El responsable d'electrificació de Ford a Europa, Martin Sander, obria aquest dijous la possibilitat de fabricar a la planta valenciana els nous Mustang elèctrics. La gran incògnita: com afectarà això a la plantilla. Damunt la taula hi ha el perill d'un nou ERO que retalle el personal en un 30%. En tot cas, des d'UGT demanen "mantindre la calma i reivindicar solucions" com les que s'han practicat fins ara.
Per part seua, Pepe Álvarez ha afirmat que la factoria d'Almussafes "formarà part del futur d'electrificació de l'automòbil". A parer seu, Espanya viu actualment "un moment de gran transformació" en el sector automobilístic i "el pes que tenen internacionalment el nostre país i la fàbrica de València és un punt clau".
Dilluns, la ministra d'Indústria, Reyes Maroto, té previst reunir-se amb representants de Ford a Almussafes, després que l'empresa renunciara a les ajudes del Perte aquest estiu per problemes de calendari. Podrien produir-se més negociacions, perquè no descarten presentar-se a noves convocatòries.