Creix la preocupació de la plantilla de Ford Almussafes davant de la falta de concreció dels plans d’electrificació
El sindicat majoritari a la factoria valenciana recorda que no s’han especificat quins models s'hi produiran, quines seran les inversions per a fabricar-los ni com serà la transició
Creix la preocupació de la plantilla de Ford pel seu futur. Han passat 14 mesos des que la multinacional nord-americana va anunciar que seria l’encarregada de fabricar la nova generació de vehicles elèctrics, però des de llavors no s'ha concretat res. El sindicat majoritari, UGT, reclama a la direcció de la companyia que ratifique el seu compromís i concrete com i quan es posarà en marxa l'electrificació de Ford Almussafes. En un comunicat ha criticat que hui dia “no hi ha dates d’inversions, i encara molt menys de llançaments”, a pesar de tindre un acord signat i avalat per la plantilla.
Estava previst que el primer vehicle elèctric isquera de la planta valenciana l'any 2025, però els sindicats ja donen per fet que no serà abans del 2027. La càrrega de treball es reduirà dràsticament a la planta d'Almussafes a partir de l'any que ve, motiu pel qual els sindicats exigeixen respostes a l'empresa. Carlos Faubel, responsable de la UGT en Ford Almussafes i president del comité d'empresa, ha assegurat que "en la reunió de dimarts li demanàrem a la direcció europea que ratifique l'acord, que concrete les inversions, com farem la transició fins al llançament del primer vehicle elèctric i quan es faran aquestes inversions".
El fet és que no es podrà arribar a cap mena d’acord si no es detallen quins són els vehicles, motors o bateries que es produiran, quan es duran a terme les inversions per a començar a fabricar-los i com s'afrontarà la transició fins al dia del primer llançament. Són “tres qüestions de capital importància” que –diuen– han traslladat aquest dimarts en una reunió a la fàbrica amb el vicepresident de Ford Europa, Kieran Cahill.
“L’única notícia positiva” –afegeixen– és que Ford ha presentat candidatura al segon Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte), que fa poc ha posat en marxa l’executiu espanyol. “Esperem que no ocórrega com la vegada anterior i acabe renunciant, perquè en aquesta ocasió hi ha marge de sobra i no es justificarien les excuses”, sentencien.
L'agost de l'any passat, Ford va renunciar als més de 106 milions d’euros que el govern central li havia concedit en el primer Perte per a la producció de vehicles de bateria. En aquella ocasió, la companyia va argumentar que el projecte d’electrificació, d’acord amb els plans internacionals de la companyia, anava endarrerit i que, per tant, no podia dur a terme el projecte per al qual es concedia la subvenció estatal.