La UGT fa una crida a la unitat sindical pel futur de la planta d’Almussafes
El sindicat majoritari del comité d’empresa no explicarà els termes de l’acord amb Ford Europa fins a la setmana que ve, al mateix temps que el comité d'empresa de la planta de Saarlouis
Un dia després d’anunciar un principi d’acord amb la direcció de Ford Europa, a Colònia (Alemanya), UGT ha sol·licitat a la direcció que convoque la Comissió Negociadora de l’Acord per l’Electrificació per a donar a conéixer a la resta de sindicats quins són els termes del pacte. Asseguren que així podran “sumar-se” al futur de la planta, “a pesar d’haver-se negat a participar en les negociacions probablement més dures de la història” de la planta d’Almussafes.
En una publicació en les xarxes socials, el sindicat majoritari en el comité d'empresa de Ford Almussafes va anunciar aquest dijous que, després d’hores de reunions, havien aconseguit un acord amb la direcció a la seu de Colònia, i afegien que en les pròximes hores en donarien més detalls.
Ara, UGT canvia d’estratègia i esperarà fins a la setmana vinent per a explicar els termes del pacte. En un comunicat, diuen que detallaran els punts clau al mateix temps que ho farà el comité d'empresa de la planta de Saarlouis, que ja ha avançat que ho comunicarà el pròxim dimecres.
El sindicat ha fet així una crida a la unitat, que afirmen que és necessària a l’hora de presentar un acord que reba el suport de la totalitat del comité d’empresa. En cas contrari, afirmen que “assumiran el repte” d’explicar-lo en solitari als treballadors de la planta.
“Creiem fermament que aquest acord és l'única via d'esperança per a la planta d'Almussafes, ja que una vegada finalitzades les negociacions només queda esperar la decisió que prenga la multinacional des de Detroit”, han conclòs.
En joc, l'assignació dels nous models de cotxes elèctrics
En les reunions que s’han mantingut aquesta setmana a Colònia, seu de Ford Europa, estava en joc l'assignació dels nous models de cotxes elèctrics. La direcció de la multinacional va donar de termini fins al passat dijous per a aconseguir un acord laboral amb els sindicats que facilitara la competitivitat de la planta i l'arribada de nous projectes. Ford ha de triar entre la planta valenciana i la factoria de Saarlouis (Alemanya), una decisió que encara no s’ha comunicat. S’espera que la multinacional adjudique més d'un model elèctric, però la xifra tampoc no s'ha concretat.
El principi d’acord culmina també les múltiples reunions que han mantingut els sindicats i la direcció de la fàbrica, que en les negociacions a València insistia que els treballadors havien d'assegurar la competitivitat de la factoria amb una baixada del 10% en els salaris, una reducció de les vacances en una setmana i ampliar 30 minuts cada torn de treball. Una proposta que tant UGT com la resta dels sindicats es mostraven "lluny" d'assumir.