Un AVE diari connectarà les ciutats de València i Lleó, amb parada a Segòvia, Valladolid i Palència
Renfe suprimirà quatre connexions diàries —dues en cada sentit— amb Madrid, passant l'oferta de 32 a 28 serveis d'alta velocitat diaris des del 8 d’abril
Renfe reorganitzarà els serveis de tren que connecten Madrid i València des del 8 d'abril amb motiu de les obres que Adif fa a l'estació de Madrid-Chamartín - Clara Campoamor. Una reorganització que arribarà amb l’estrena d’una nova connexió directa amb Lleó, amb parada a Segòvia, Valladolid i Palència.
Amb motiu de les obres, segons la companyia, entren en la fase "més crítica" pel que fa a la capacitat de vies. Renfe suprimirà quatre connexions diàries –dues per sentit– amb Madrid, passant l'oferta de 32 a 28 serveis d'alta velocitat diaris. El nou pla de transport es prolongarà mentre duren les obres, fins entrat el mes de juliol.
Renfe incideix en el fet que "les obres de millora d'Adif per a ampliar i transformar l'estació de Chamartín comportaran una reorganització del servei, perquè afecta directament diverses vies de l'estació madrilenya, amb l'ajust consegüent de la capacitat operativa de la terminal".
Subratllen que per a "optimitzar la capacitat de la infraestructura", Renfe i Adif han fet "un gran esforç organitzatiu amb un pla de transport que permet mantindre el 95% de l'oferta de places actual i fins i tot posar en marxa un nou servei d'AVE que connectarà València amb diversos destins de Castella i Lleó".
D'altra banda, apunten que, en el moment en què Talgo entregue els nous trens S106, Renfe els posarà en circulació. Això permetrà optimitzar la capacitat de la infraestructura i en algunes circulacions oferir un major nombre de places.