Directes
Ara en la televisió
BON DIA COMUNITAT VALENCIANA

Un estudi alerta de la presència de bacteris en el pollastre de Lidl que la companyia nega

Més del 70% del pollastre de Lidl conté bacteris resistents als antibiòtics, segons un estudi de l'Observatori de Benestar Animal. Un 38% de les mostres conté listèria mentre que en el 83% s'han detectat patògens diarreics

Safates de pollastre com les analitzades per l'Observatori de Benestar Animal, que ha detectat bacteris resistents als antibiòtics / OBA

Més del 70% del pollastre de la marca Lidl conté bacteris resistents als antibiòtics, segons un estudi de l'Observatori de Benestar Animal (OBA), un fet que la companyia rebutja i emmarca en una campanya de desprestigi d'eixa organització contra la seua marca.

L'OBA ha donat a conéixer els resultats de l'anàlisi microbiològica feta a 142 safates de pollastre en 22 supermercats d'esta companyia a Espanya, Alemanya, Itàlia, Gran Bretanya i Polònia.

En el cas d'Espanya, s'han analitzat 24 mostres a supermercats de Madrid, València i Barcelona, de les quals dèsset "estaven contaminades", segons l'estudi.

Per tipus de bacteris, s'ha conclòs que un 38% de les mostres preses a Espanya contenia listèria i un 83%, patògens diarreics com l'escheríchia coli i el campilobàcter.

L'OBA ha traslladat estes troballes al Ministeri de Consum, Drets Socials i Agenda 2030 i al d'Agricultura, Pesca i Alimentació perquè s'investigue la presència de gèrmens resistents als antibiòtics i altres patògens amb afectació potencial a la salut pública.

Lidl denuncia una nova campanya d'OBA per a "desprestigiar la imatge"

Lidl assegura que l'ONG Observatori de Benestar Animal (l'antiga Equalia) els ha llançat "una nova campanya" que "pretén desprestigiar la imatge" de la companyia amb "informació falsa i no contrastada", per la qual cosa "es reserva el dret d'emprendre accions legals", segons un comunicat remés a Efeagro.

La cadena de supermercats recorda que "no és la primera vegada" que esta organització "llança una acusació contra Lidl sense contrastar la seua informació" amb l'empresa, perquè han entrat en una "croada" amb l'únic objectiu de pressionar-los perquè formen part del Compromís Europeu del Pollastre. Un compromís que Lidl assegura compartir i en el qual ja estan "treballant".

Dos denúncies d'OBA van resultar "falses"

Segons la cadena de supermercats, les "dos últimes denúncies" que va interposar OBA "van resultar ser falses" i, en esta ocasió, l'empresa afirma que compta amb "certificats d'anàlisis", fetes per Lidl i pels seus proveïdors a través de laboratoris acreditats, "que contradiuen categòricament la informació de l'estudi".

Lidl ha subratllat que "garantir la qualitat" dels seus productes "és una prioritat" i que fan "controls de qualitat exhaustius al llarg de tota la cadena de subministrament a través d'organismes independents i acreditats" amb exigències "més estrictes que els mateixos requisits legals".

Quant als bacteris que "una carn fresca de pollastre puga contindre", Lidl ha remarcat que "no són conseqüència del mètode de cria dels nostres proveïdors en particular, sinó que representen un repte general per a tota la indústria de la carn avícola".

A més, "en tots els nostres envasos sempre especifiquem de manera transparent que el producte ha de ser cuinat completament abans de consumir-se i que és necessari complir les normes d'higiene durant el procés" perquè "no existisca cap risc sanitari", han indicat.

Sanitat