Un nou ERTO en la Ford afectarà més de 6.000 treballadors d'Almussafes

S'elimina el torn de nit fins a l'octubre i es deixaran de produir 26.000 vehicles i 30.000 motors entre juliol i setembre

Porta d'entrada a la factoria Ford d'Almussafes
Porta d'entrada a la factoria Ford d'Almussafes / À Punt NTC

La direcció de la factoria Ford d'Almussafes (València) i el sindicat majoritari, UGT, han firmat aquest divendres un acord per a aplicar un nou expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) entre juliol i setembre, durant els quals, a més, continuarà parat el torn de nit, que s'anava a reprendre al juliol. Un acord que ha plantejat la multinacional pel desproveïment de xips en l'àmbit mundial, segons han informat des d'Intersindical

L'acord, que ja va avançar À Punt, afectarà, de manera total o parcial, més de 6.100 treballadors de la planta valenciana, reduirà la producció en 26.000 vehicles i 30.000 motors i suprimirà almenys fins a octubre el torn de nit, segons han informat els representants sindicals.

D'aquesta manera, entre juliol i setembre, la planta de fabricació de vehicles pararà 7 dies, la de motors es detindrà 17 i la de mecanitzats, 23. El calendari sobre la distribució d'aquestes jornades d'aturs encara no s'ha donat a conéixer.

Així mateix, des d'Intersindical confirmen que es mantindrà la suspensió del torn de nit "almenys fins a octubre", la qual cosa deixa 1.400 persones més afectades per aquesta reducció de la producció. El sindicat estima que, entre els dies d'aturs totals i parcials, el nou ERTO afectarà 6.121 treballadors.

"1.400 operaris diariament desocupats"

El portaveu d'UGT-Ford, Carlos Faubel, ha indicat que durant els tres pròxims mesos hi haurà uns 1.400 operaris diàriament en situació de desocupació i ha lamentat que la situació és cada vegada "més complicada", perquè s'ha hagut de negociar dos ERO en un any, juntament amb els ERTO pel coronavirus, i ara un altre per la crisi dels semiconductors.

"Ens temem que això continuarà, ja que el problema es va agreujant", ha indicat Faubel. El portaveu també ha anunciat que, a la tornada de les vacances d'estiu, reclamaran a la direcció que òbriga al més prompte possible el període de negociacions per a la renovació del conveni col·lectiu. Aquest expira el 31 de desembre.

En opinió del president del comité d'empresa de Ford Almussafes, comptar amb el nou conveni col·lectiu permetria tenir "un poc més de certitud" de cara al futur de la fàbrica en un moment en què "no es veu la fi" a una situació que sembla que "s'allargarà en el temps".

També et pot interessar

stats