Un dels nous operadors ferroviaris que vol competir amb Renfe tindrà la seu a València

Ilsa, la companyia d'alta velocitat, participada per la valenciana Air Nostrum i Trenitalia, operarà amb 23 trens a partir del 2022 i pretén crear almenys 250 llocs de treball a la Comunitat Valenciana

Un tren d'Ilsa
Un tren d'Ilsa / Ilsa

Ilsa, el consorci ferroviari creat per a competir amb l'oferta d'alta velocitat en Renfe, ha anunciat aquest dimarts que ubicarà la seua seu a València. La companyia està participada per la valenciana Air Nostrum i Trenitalia, operarà amb 23 trens a partir del 2022 i pretén crear almenys 250 llocs de treball a la Comunitat Valenciana, segons han explicat el president d'Air Nostrum, Carlos Bertomeu, i el CEO d'Ilsa, Fabrizio Fabara a l'alcalde de València, Joan Ribó.

“Es tracta d'una nova empresa situada a la ciutat, amb tots els beneficis econòmics i socials que suposa”, ha ressaltat el primer edil en un comunicat, que també ha subratllat, “que els impulsors d'aquesta iniciativa aposten perquè l'AVE és un mitjà per a tots els sectors poblacionals, i això és una aposta per a millorar la comunicació de València amb la resta de les grans ciutats espanyoles”.

Per la seua banda, Fabara ha destacat que “València és una de les ciutats més importants del seu projecte” i que “el nou servei de transport ferroviari aportarà un valor afegit a aquesta ciutat”, en aclarir que “aquest servei es farà per i amb la col·laboració del territori”.

Fabara també ha parlat d'inversions i d'activació econòmica de la ciutat, materialitzat en almenys 250 llocs de treballs, i ha considerat la importància del concepte d'intermodalitat, “perquè amb Ilsa València mantindrà connexions amb tots els sistemes de modalitat”, és a dir, amb els diferents mètodes de transport.

Segons el projecte presentat a Ribó, l'aportació directa d'Ilsa a la Comunitat Valenciana serà de 14,8 milions d'euros en concepte de salaris i d'impostos autonòmics en 2025, així com una previsió de 244 milions de despesa turística, un moviment d'1,8 milions de viatgers, i 23 freqüències diàries (16 d'elles entre València i Madrid).

Ilsa no és l'únic operador ferroviari que té intenció de competir amb Renfe una vegada iniciat el procés de liberalització del transport de viatgers per ferrocarril. La francesa SNCF es va convertir ahir dilluns en el primer competidor amb la seua marca de baix cost Ouigo.

Aquesta empresa començarà a operar primer la línia Madrid-Barcelona, amb parades a Saragossa i Tarragona, amb cinc serveis d'anada i cinc de tornada, per a posteriorment estendre la seua oferta a les línies amb València i Alacant (per a finals de 2021), i amb Còrdova, Sevilla i Màlaga (el 2022), fins a 30 freqüències.

També et pot interessar

stats