Un de cada tres consumidors no té suficients estalvis per a afrontar la pujada de preus, segons l’OCU
L'increment de l'IPC i la guerra d'Ucraïna han afectat els hàbits de consum
Segons una enquesta que ha elaborat l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) en col·laboració amb quatre organitzacions de Bèlgica, Itàlia, Portugal i el Brasil, un de cada tres consumidors no té prou estalvis per a afrontar noves pujades de preu i ha reconegut tindre por de gastar. L’increment de l’IPC i la guerra d’Ucraïna han afectat els nostres hàbits de consum.
En concret, un 42% dels espanyols prioritza els productes de marca blanca del supermercat; mentre que el 21% ha reduït l'adquisició d'aliments bàsics com són la carn i el peix.
El 45% dels espanyols ha baixat l’ús de calefacció durant l'hivern per a estalviar en la factura, i un 42% ha admés que no connecta els aparells pel mateix motiu. Quant a la mobilitat, el 36% dels espanyols ha deixat d'usar el cotxe per l'augment del preu dels carburants.
L'oci és un altre dels grans afectats: el 33% ha reduït les consumicions en bars i restaurants. A més, el 29% dels consumidors ha renunciat a les compres de roba, incloent la dels fills, reconegut pel 13% dels enquestats.
Les expectatives no són positives. Quatre de cada cinc enquestats consideren que els preus de l'energia i els carburants continuaran pujant. Malgrat això, el 57% aposta per mantindre les sancions a Rússia, si amb això aconsegueix ajudar a parar la invasió d'Ucraïna.