Una gigafactoria de bateries per a convertir la Comunitat Valenciana en el centre de la mobilitat sostenible
Fa un any el president de Seat va anunciar que Sagunt acolliria la gigafactoria de bateries. Al cap d'alguns mesos, Volkswagen va frenar de colp. Després de setmanes d’incertesa i negociacions, el projecte tirava avant
Era el març de l’any passat quan el president de Seat anunciava que Sagunt era la ubicació triada per a instal·lar la segona gigafactoria de bateries elèctriques de Volkswagen a Europa. Després de mesos d’incertesa, la Comunitat Valenciana guanyava la partida a les altres candidates.
L'anunci del projecte
Un anunci que comporta la inversió industrial més important a Espanya dels darrers cinquanta anys amb 10.000 milions d’euros i la creació de 3.000 llocs de treball directes i 12.000 indirectes. Una oportunitat per a convertir la Comunitat Valenciana en un centre neuràlgic de la mobilitat sostenible.
Al maig el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i el president de la Generalitat, Ximo Puig, presentaven oficialment el projecte a Sagunt amb els directius de la companyia. Una presentació en què anunciaren que la gigafactoria estaria operativa l’any 2026.
Els dubtes
Però mesos després, Volkswagen va frenar de colp i volta per a repensar-se el projecte perquè les ajudes del Perte de l’automòbil li semblaven insuficients. Després de setmanes d’incertesa i intenses negociacions, Volkswagen va decidir acceptar els vora 400 milions d’euros del Perte i va confirmar que la gigafactoria de Sagunt finalment tirava endavant.
L'impuls de la planta
Des d'aquest moment, s’han accelerat tots els tràmits perquè la planta puga estar operativa el 2026. L’últim, l’aprovació de l'avaluació d'impacte ambiental al projecte d'urbanització de Parc Sagunt II perquè les obres puguen començar ja. Fa setmanes que els terrenys s’estan preparant perquè la gigafactoria comence a agafar forma.