Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Es dispara el lloguer per habitacions a la Comunitat Valenciana

Segons els Agents de la Propietat Immobiliària, "hi ha més rendibilitat", ja que amb els pisos per habitacions es pot guanyar "el doble" que amb un lloguer per pis complet

Cartell anunciant un lloguer per habitacions / À Punt NTC

El mercat del lloguer d'habitacions ha augmentat significativament des de l'entrada en vigor de la nova llei de l'habitatge el 2023 i ja hi ha ciutats i pobles de la Comunitat Valenciana on es lloguen més habitacions que vivendes. És el cas de la ciutat de València, on hi ha més de 2.600 habitacions de lloguer en oferta. També a Alacant, amb més de 970, i a Castelló de la Plana, amb més de 650.

Els motius són clars. Segons els Agents de la Propietat Immobiliària (API), "hi ha més rendibilitat, als pisos per habitacions els pots traure el doble, però també certa seguretat jurídica".

Augmenta l'oferta i també els preus. Els professionals del sector indiquen que a València ara "és difícil trobar un pis complet per menys de 800-900 euros i les habitacions estan arribant als 400 euros al mes".

Esta situació ha fet que haja caigut l'oferta de pisos de lloguer. A la Comunitat Valenciana s'han reduït en un any a 8.000 ofertes. Molts propietaris han decidit vendre —perquè els preus són elevats— o canviar de modalitat a lloguers temporals o d'habitacions.

També el perfil de qui lloga habitacions ha canviat. Ja no són només estudiants, sinó gent que viu a soles i no es pot permetre pagar un lloguer sencer.

Habitatge

També et pot interessar