Els Vint-i-set aproven la prohibició de motors de combustió el 2035 després d'alçar Alemanya el seu veto

Des de la Comissió Europea defensen que l'encaix dels combustibles sintètics no afectarà l'acord tancat ja amb el Parlament Europeu

Cotxes de motors de combustió en un concessionari
Cotxes de motors de combustió en un concessionari / Vereshchagin Dmitry (Shutterstock)

Els Vint-i-set han aprovat aquest dilluns l'acord que prohibirà la venda de motors de combustió, inclosos els de dièsel, gasolina i híbrids, a partir deL 2035, després que Alemanya accedira a alçar el seu veto després de forçar un acord amb la Comissió Europea per a aclarir l'encaix que tindran a partir d'aquesta data els combustibles sintètics.

L'acord s'ha materialitzat en una reunió a Brussel·les en l'àmbit d'ambaixadors i està previst que siga confirmat aquest dimarts pels ministres d'Energia, en el seu consell ordinari de març.

Serà setmanes després que les reserves d'Alemanya se sumaren a les d'Itàlia, que reclamava una excepció als biocombustibles, i obligaren a ajornar la votació sense nova data, fins que aquest dissabte el vicepresident per al Pacte Verd Europeu, Frans Timmermans, anunciara un acord amb Berlín per a l'alçament del seu veto.

Els dubtes d'últim moment de totes dues delegacions van generar inquietud en les institucions, atés que podien posar en risc l'adopció d'una norma que forma part del paquet climàtic que la UE vol impulsar aquesta legislatura per a reduir, almenys, en un 55% les emissions contaminants del bloc en l'horitzó del 2030 respecte a les del 1990.

La mesura ja es va aprovar en el ple del Parlament Europeu del passat 14 de febrer, però va ser en les negociacions a escala d'Estats membre on Alemanya va mostrar les seues reticències sobre un acord entre institucions que ja es va acordar la passada tardor.

Des de la Comissió Europea defensen que aquest encaix dels combustibles sintètics no afectarà l'acord tancat ja entre el Parlament Europeu i els Vint-i-set quant a la prohibició de comercialitzar els vehicles de combustió a la UE a partir del 2035.

També et pot interessar

stats