La xarxa bàsica del corredor mediterrani inclou l'Aeroport d'Alacant, Port de Castelló i intermodals de València

Es tracta d'una revisió del projecte inicial derivat d'un acord amb el Parlament Europeu

ROBER SOLSONA..20231221…..VALENCIA…La delegada del Gobierno, Pilar Bernabé, se reúne con Adif y eurodiputados para analizar la decisión del Parlamento Europeo de incluir en la Red Transeuropea de Transportes, como proyectos prioritarios, tramos del Corredor Mediterráneo que discurren por la Comunitat Valenciana.
La delegada del govern, Pilar Bernabé, amb el comissionat del Govern per al desenvolupament del Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, i l'eurodiputada socialista Inmaculada Rodríguez-Piñero / Rober Solsona (EUROPA PRESS)

El Reglament de la Xarxa Transeuropa de Transport (RTE-T) inclou, en la seua última revisió (marcada com a "prioritària"), les connexions ferroviàries del Port de Castelló, la connexió Alacant-Sant Isidre amb l'Aeroport de l'Altet, i les estacions intermodals de la Font de Sant Lluís (València) i Alacant; en considerar-les com a "infraestructures estratègiques de la Comunitat Valenciana".

Així ho han anunciat aquest dijous la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé; el comissionat del Govern per al desenvolupament del corredor mediterrani a Espanya, Josep Vicent Boira, i l'eurodiputada socialista Inmaculada Rodríguez-Piñero, després que la Presidència espanyola del Consell de la Unió Europea haja arribat a un acord provisional amb el Parlament Europeu.

El comissionat ha destacat que "hi ha tota una sèrie de millores que configuraran un mapa logístic de transport de mercaderies i de transport de passatgers en la Comunitat Valenciana realment potent per al futur". "Alacant, Elx i Castelló passaran a formar part de la xarxa transeuropea de transports com a nodes urbans", "també la intermodal de Sagunt, la intermodal de Font de Sant Lluís, el port de Castelló, que és també una infraestructura fonamental, passa a ser xarxa bàsica, és a dir, primera divisió de les infraestructures europees", ha valorat.

En eixa línia, Boira ha insistit que "tota la província d'Alacant en transport de mercaderies passa també a la xarxa bàsica, això és, a primera divisió també de les infraestructures europees, a part d'Alacant Sant Isidre per a passatgers".

Finalització prevista en 2030

L'aprovació d'este reglament per part de tots els estats membres suposa una "garantia" per part de tots els estats membres perquè s'han "reafirmat" en arribar al termini de que les obres de la xarxa bàsica estiguen finalitzades en l'any 2030, segons ha assenyalat Josep Vicent Boira. La finalització de les obres de la xarxa estesa estan contemplades per a un "termini intermig" situat en l'any 2040.

Bernabé ha destacat que "el Corredor Mediterrani és una realitat imparable", assenyalant que hi ha 4.300 milions d'euros ja licitats i més de 5.800 milions d'euros mobilitzats.

Per altra banda, l'eurodiputada Rodríguez-Piñero ha celebrat que en aquesta revisió el projecte de xarxa bàsica arribe a Ucraïna, ja que aquesta infraestructura resultaria "fonamental" per a ajudar a la seua reconstrucció. En la proposta inicial de la Comissió Europea, el corredor mediterrani finalitzava a les portes d'Hongria.

També et pot interessar

stats