Directes
Ara en la televisió
MERIDIÀ ZERO
Ara en la ràdio
LÍNIA DE FONS (reemissió)

El xicotet comerç espera augmentar un 2% les vendes i generar un 1% d’ocupació en la campanya de Nadal

“Gaudeix del Nadal, viu el comerç de sempre” és el lema de la campanya de Nadal que ha posat en marxa la confederació de comerciants Confecomerç.

El xicotet comerç espera augmentar un 2% les vendes i generar un 1% d’ocupació en la campanya de Nadal

Vora 10.000 comerços a tota la Comunitat Valenciana participen en la campanya de Nadal organitzada per la confederació de comerciants Confecomerç, que té com a objectiu posar en valor els avantatges del comerç de proximitat. En un any en què les vendes han caigut, les perspectives per a Nadal són positives: el xicotet comerç espera augmentar les vendes un 2% i generar un 1% d’ocupació de qualitat.

Rafael Torres, vicepresident de Confecomerç, explica que el sector del comerç dona faena a 200.000 persones a la Comunitat Valenciana, genera el 12% del PIB i el 15% de l’ocupació, i concreta que genera una “ocupació estable i de qualitat”.

La campanya de Nadal suposa entre un 20 i 25% del volum de vendes anuals per al comerç de sempre i, en aquest context, Rafael Torres afirma que les “perspectives són positives”. Segons diu, després d’un any complicat en què han caigut les vendes per la incertesa política i econòmica i per la desacceleració de l’economia, sumat a les elevades temperatures i els temporals de pluja, al novembre les coses han començat a millorar i ara esperen “que en la campanya de Nadal puguem compensar la baixada de les vendes de tot l’any i donar eixida a tots els productes emmagatzemats”.

Aquesta campanya està alineada amb la que ha llançat la Generalitat “El Nadal és valencià” , que pretén reivindicar els productes d’origen valencià i destacar la importància del comerç de proximitat i especialitzat perquè és vertebrador de la riquesa i genera ocupació estable i de qualitat.

La campanya consisteix en la instal·lació d’arbres de nadal decoratius en els comerços i la utilització de bosses de paper i sobres per a empaquetar amb el lema de la campanya. La iniciativa serà difosa en xarxes socials amb vídeos promocionals protagonitzats per la presentadora d’À Punt Carolina Ferre.

La campanya de Nadal del comerç no inclou descomptes ni premis perquè pensen que un model basat en la constant baixada de preus “no és sostenible en el temps”. De fet, els representants de Confecomerç, entitat integrada per Cecoval i Covaco, han reclamat que es torne a un model regulat de les rebaixes, amb la fixació dels períodes tradicionals i eliminar la constant aplicació de descomptes i ofertes que acaba perjudicant a tot el sector.

Paco Ballester, gerent de Goybal, un dels 10.000 comerços que participen en aquesta iniciativa ha destacat que el xicotet comerç dona un tracte personalitzat als clients: “Els dependents coneixen els seus clients pel seu nom, saben els seus gustos i els ajuden a triar, i això, els que més valoren els compradors”. Amparo Alemany és clienta habitual d’aquesta botiga i assegura que està encantada perquè són molt amables, no tenen pressa i li dediquen tot el temps necessari per encertar en la seua compra.

També et pot interessar