Almenys 39 morts i 16 ferits, balanç provisional per l’afonament d’un pont a Gènova

Es tracta del sinistre d’aquestes característiques més greu a Europa des de 2001.

Els equips d’emergència extrauen els cadàvers
Els equips d’emergència extrauen els cadàvers

Les autoritats italianes ja han identificat a 37 dels morts després de l'afonament aquest dimarts del tram d'un pont en la ciutat de Gènova. La caiguda del pont ha deixat també 16 persones ferides, deu d'elles greus. 

Les autoritats de la regió de Ligúria, a la qual pertany Gènova, han informat que la xifra oficial de persones mortes és de 39, tot i que alerten que el balanç de víctimes mortals continuarà augmentant a mesura que avancen els treballs de rescat, i han exigit responsabilitats. 

Els treballs de recerca de víctimes davall les runes han continuat durant tota la nit i s'han desallotjat 440 persones que viuen en edificis pròxims a la zona afectada, en previsió que hi puga haver més afonaments.

A les 12 del migdia del 14 d'agost, un tram del pont Morandi, de 1.182 metres de llarg i 90 d’alt, es va desplomar i va sepultar diversos vehicles i altres béns a la ciutat italiana de Gènova. Ha passat cap al migdia. 

"Faré tot el que estiga en la meua mà per a tindre noms i cognoms dels responsables passats i presents, perquè és inacceptable que a Itàlia es muira així", ha declarat l'ultradretà Matteo Salvini, ministre de l’Interior. El ministre d'Infraestructures, Danilo Toninelli, ha dit que tots "els responsables pagaran" i que aquesta autopista estava gestionada per una empresa concessionària, Autostrade per l'Italia (filial de Atlantia), que ha explicat en una nota que estava treballant per a consolidar el paviment del viaducte. 

PERILL DE NOUS ENFONSAMENTS

El president de Ligúria, regió de què és capital Gènova, ha garantit que l'àrea "està sota control", però diu que el cos de bombers "està valorant el risc que es produïsquen nous afonaments". El viceministre d’Infraestructures italià, Edoardo Rixi, ha agraït l’esforç dels equips de bombers, de protecció civil, de policia municipal i de la resta de membres que estan “prestant ajuda a la ciutat i a les persones” afectades.

El pont va ser construït en la dècada de 1960 i uneix l’autopista A-10, que arriba des de la frontera de França, a Veintimiglia, amb l’A7 cap a Milà. Per causes que s'investiguen, s’ha desplomat, i s’ha convertit en un dels accidents més importants d’aquest tipus. Es tracta de la catàstrofe més gran d’aquestes característiques a tot Europa des de març de 2001. Aquell dia, al nord de Portugal, van morir almenys 70 persones en caure un pont sobre el riu Duero.

CAP VÍCTIMA ESPANYOLA

El ministeri d’Afers Exteriors no té constància, de moment, que hi haja cap víctima espanyola en l’accident. Pedro Barthe, un asturià que travessava el pont camí de l'aeroport, diu que s'han salvat "de miracle" ell i el cosí, que s'han quedat bloquejats a menys d'un quilòmetre del punt del col·lapse. En declaracions al diari de Gijón El Comercio ha assegurat que han "tornat a nàixer".

Tant l’ambaixada a Roma com el consolat espanyol a Gènova estan pendents de les actuacions dels serveis d’emergències. El ministeri ha posat en funcionament una sèrie de línies telefòniques per a atendre totes aquelles persones que es troben a l’àrea afectada.

Telèfons 

- Ambaixada: ( 39) 06 6840401

- Consolat a Gènova: ( 39) 010 562669

També et pot interessar

stats