Brussel·les proposa que la població emmagatzeme queviures davant d'una hipotètica guerra o situació de crisi climàtica

El govern espanyol ha assegurat que les recomanacions són lògiques, però demana tranquil·litat

El pla de la UE per a temps de crisi
Reproductor de vídeo està carregant.
Temps reproduit 0:00
Durada total 0:00
Carregat: 0%
Tipus de seqüència EN DIRECTE
Temps restant 0:00
 
1x
  • Capítols
  • Desactivar descripcions, seleccionat
  • desactivat, seleccionat
    El pla de la UE per a temps de crisi / À PUNT NTC

    La Unió Europea ha anunciat este dimarts que demanarà a la població que emmagatzeme queviures i altres productes essencials davant d'una hipotètica guerra o situació de crisi climàtica. Les mesures ja han començat a implementar-se en alguns països, com França o Suècia.

    Segons ha justificat la Comissió Europea, la societat ha de preparar-se per a una potencial guerra, ciberatacs, pandèmies i els efectes devastadors de la crisi climàtica. Així ho arreplega un informe que es farà públic este dimecres, on s'inclouen una trentena d'accions clau, com maniobres conjuntes i cursos especialitzats per a joves i adults. A més, el document recomana que totes les llars europees tinguen reserva d'aigua i aliments per a subsistir 72 hores, a més de medicaments, bateries i roba d'abric.

    Suècia ja ha redactat el seu pla d'actuació per si arriba una crisi o una guerra. Ha sigut el ministre de Defensa qui l'ha presentat en una publicació que ha repartit entre la població i que inclou la preparació civil necessària per a fer front a una agressió militar, desastres naturals o ciberatacs.

    Les recomanacions es basen en l'informe que va presentar l'expresident de Finlàndia el mes de novembre al Parlament Europeu, que incidia en la necessitat de millorar la preparació i disponibilitat civil i de defensa d'Europa en el nou context geopolític.

    El govern espanyol ha demanat tranquil·litat

    El govern espanyol ha assegurat que les recomanacions són lògiques, però demana tranquil·litat. La vicepresidenta primera del govern, María Jesús Montero, ha considerat que l'executiu ja està "pendent, alerta i treballant per la pau". Montero ha reconegut que vivim un moment de "gran incertesa", al qual assisteixen "amb una important preocupació", i ha recordat que el president del govern, Pedro Sánchez, compareixerà este dimecres en el ple del Congrés i viatjarà dijous a una nova cimera a París per a tractar l'escalada bèl·lica a nivell internacional.

    A la taula hi ha Ucraïna i també la Franja de Gaza: "Ens preocupen, i molt, els milers de persones que són assassinades", ha dit, abans d'insistir en el fet que la comunitat internacional té l'obligació d'actuar i que cal reforçar la seguretat europea per a fer front a les amenaces.

    També et pot interessar

    stats