Elon Musk: "Twitter farà moltes bovades en els pròxims mesos"
L'empresari cancel·la la marca de verificació oficial que la xarxa social acabava de llançar
Elon Musk no deixa de donar titulars per les seues decisions en Twitter. L'empresari ha anunciat aquest dimecres que ha cancel·lat la nova marca d'oficial que Twitter acabava de començar a donar a certs usuaris verificats per a distingir-los del tradicional símbol blau, que ara també poden obtenir els subscriptors del seu servei de pagament. Sols unes hores després de posar en marxa aquest nou sistema, la xarxa social fa marxa arrere i ha procedit a eliminar aquesta etiqueta dels perfils d'empreses, entitats governamentals i personalitats que l'havien rebuda.
En resposta a un usuari que havia vist desaparéixer la nova marca de color gris sota el seu nom, Musk va confirmar que ha optat per eliminar el distintiu ("Me'l vaig carregar", va escriure) i va dir que la marca blava serà "el gran igualador".
En un altre missatge, Musk va dir: "Tingueu en compte que Twitter farà moltes bovades en els pròxims mesos. Ens quedarem amb el que funciona i canviarem el que no".
Donar el popular tic (o marca de registre) blau que distingeix els usuaris verificats entre els que se subscriguen al servei Twitter Blue —amb un cost inicial de huit dòlars mensuals— ha sigut una de les grans apostes de l'empresari des que va assumir el control de la companyia. "Ara, la marca de verificació blava pot significar dues coses diferents: que un compte es va verificar segons els criteris de verificació anteriors o que el compte té una subscripció al Twitter Blue de Twitter, que es va posar a disposició en iOS (sistema operatiu mòbil de la multinacional Apple) als EUA, el Canadà, Austràlia, Nova Zelanda i el Regne Unit el 9 de novembre", ha anunciat aquest dimecres Twitter en el seu web.
Encara que els subscriptors de pagament rebran la marca blava que fins ara distingia als comptes verificats, no necessitaran demostrar a Twitter la seua identitat, segons va confirmar l'empresa.
El sistema de verificació vigent fins ara havia sigut creat per Twitter el 2009 amb la finalitat de garantir que darrere de comptes influents es trobava la persona o institució que aquesta deia ser.