França prohibeix els vols interns si hi ha una alternativa en tren de menys de dues hores i mitja
La mesura no tindrà cap impacte immediat en anul·lacions de línies tenint en compte les múltiples excepcions que s'han habilitat, segons el delegat general de la Unió dels Aeroports Francesos
La prohibició de vols interiors a França per a trajectes en els quals hi ha una alternativa amb tren de menys de dues hores i mitja no tindrà cap impacte immediat en termes d'anul·lacions de línies tenint en compte les múltiples excepcions que s'han habilitat. "Ara no té cap impacte", ha reconegut aquest dimecres el delegat general de la Unió dels Aeroports Francesos (UAF), Nicolas Paulissen, que ha precisat que les tres úniques línies directament afectades van desaparéixer amb la crisi de la covid al començament del 2020 i no s'han représ.
Es tracta de les connexions que explotava la companyia Air France entre l'aeroport parisenc d'Orly i les ciutats de Bordeus, Lió i Nantes. La més important era la d'Orly-Bordeus, que va tindre 566.000 passatgers en 2019, l'últim any complet de funcionament.
Un portaveu d'Air France ha confirmat que no es veuran afectades per la norma, que va entrar formalment en vigor aquest dimarts, les rutes que l'aerolínia opera des de l'altre aeroport parisenc, Charles de Gaulle.
La raó és que el decret, aprovat en el marc de la llei del clima francesa i l'objectiu del qual és estalviar en emissions contaminants a l'atmosfera, precisa que l'alternativa de dues hores i mitja en ferrocarril ha de ser fins a l'estació de tren que hi ha en Charles de Gaulle, i no fins a París.
De manera que Air France pot continuar alimentant des d'aquesta plataforma de Charles de Gaulle amb passatgers que arriben des de diverses destinacions a França les seues línies europees i intercontinentals. Tampoc estan amenaçades línies des d'Orly com París-Niça, París-Tolosa o París-Marsella, ja que en tots aquests casos el trajecte de tren alternatiu és de més de tres hores.
Paulissen ha dit que si en lloc d'haver posat el límit en dues hores i mitja s'haguera fixat en quatre o sis hores, això hauria amenaçat les línies interiors amb les quals Air France nodreix la seua xarxa internacional de vols en Charles de Gaulle.
A parer seu, la conseqüència hauria sigut que no s'hauria evitat l'emissió "ni d'un gram de CO₂" perquè els viatgers per exemple que volen anar de Marsella a Nova York, en lloc de fer escala a París, la farien a Londres.
La UAF va recórrer la prohibició dissenyada pel govern francés davant la Comissió Europea, que no li va donar la raó i ha permés la publicació del decret.