Itàlia i França tracten de seduir Tesla per a endur-se la nova gigafactoria

La Comunitat Valenciana és una de les regions competidores en la carrera per a atraure la inversió d'Elon Musk, cada vegada més concorreguda

Meloni i Musk, aquest dijous a Roma
Meloni i Musk, aquest dijous a Roma / Efe

Els pretendents del magnat de cotxes elèctrics Elon Musk per a tractar d'emportar-se la gigafactoria que Tesla planeja alçar a Europa es multipliquen per dies. La Comunitat Valenciana està immersa en la carrera per a atraure les inversions de la multinacional, però li han eixit dos rivals forts: França i Itàlia. Sembla que el multimilionari, propietari de la companyia fabricant de vehicles elèctrics, ha començat una gira pel continent per a trobar el millor candidat i es deixa voler pels mandataris de la Unió Europea. Si dijous es va reunir amb la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, aquest divendres es veurà amb el president francés, Emmanuel Macron.

Fa poc més d'una setmana va eixir a la llum que Tesla estava en negociacions amb la Generalitat per tal d'instal·lar una megaplanta amb una inversió superior als 4.500 milions en algun punt de la província de València que no va concretar-se. El que sí que va transcendir és que els representants de la marca nord-americana visitaren diverses ubicacions possibles. Tant el govern espanyol com el Consell guarden silenci per a no interferir en les converses, però a hores d'ara no s'ha confirmat cap acord tancat. A més, l'executiu valencià ha signat un contracte de confidencialitat amb Tesla pel qual no poden donar cap informació sobre el projecte. En tot cas, sí que semblen lògics els moviments per a captar l'atenció de la companyia per la Comunitat Valenciana, tenint en compte que ací està projectada la nova gigafactoria de bateries elèctriques del grup Volkswagen, que es destinaran a subministrar la planta que Ford té a Almussafes.

Tesla, empresa californiana en plena expansió i fundada l'any 2008 per Elon Musk —que també és l'amo de SpaceX i Twitter—, compta actualment amb sis grans gigafactories per tot el món. Són quatre centres als Estats Units, un a Xangai i un altre a Berlín. La nova seu que planegen construir seria, per tant, la segona gran fàbrica de la marca al continent Europeu, si bé és cert que tenen més centres logístics i d'assemblatge a Alemanya i als Països Baixos.

Aquest dijous, Meloni i el vicepresident italià i ministre d'Exteriors, Antonio Tajani, reberen Musk al palau Chigi de Roma, seu de l'executiu. Una trobada que no figurava en l'agenda pública i que va servir per a parlar de les últimes innovacions de la intel·ligència artificial, les regles del mercat europeu i la baixa natalitat del país, a més de possibles inversions. Més tard, Tajani va revelar als mitjans de comunicació que li havia dit al director general de Tesla que "Itàlia és el millor país d'Europa per a invertir".

Hui és el torn de Macron, que no vol desaprofitar la presència del magnat en la fira tecnològica de VivaTech aquest divendres per a tornar a cortejar-lo. Serà la segona reunió que ambdós tenen en un mes dins de les gestions que està fent el govern gal amb l'objectiu d'aconseguir que instal·len una factoria de Tesla a França. El mandatari ha remarcat en diverses ocasions que intentarà vendre a Elon Musk tots els atractius del país.

El que sembla clar és que candidats per a albergar la nova megaplanta no li'n falten, al multimilionari. Qui puga convéncer-lo i seduir-lo amb les millors condicions, se'l ficarà a la butxaca.

També et pot interessar

stats