L'OMS recomana regular “obligatòriament” la publicitat sobre aliments insans per a xiquets
També valora limitar l'ús de dibuixos animats o tècniques que atraguen xiquets i xiquetes, com la inclusió de joguets amb els productes
L'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha publicat aquest dilluns una nova recomanació per a assegurar polítiques "més estrictes" per a protegir els infants dels efectes nocius de la comercialització d'aliments i begudes no alcohòliques amb alt contingut d'àcids grassos saturats, àcids grassos trans, sucres lliures i/o sal.
Aconsella l'OMS que la regulació de la comercialització d'aliments i begudes no alcohòliques amb alt contingut en greixos i sucres siga "obligatòria", mentre que fins ara donava cabuda a altres opcions, perquè consideren que aquesta publicitat dirigida a menors és responsable de les eleccions dietètiques poc saludables, una qüestió cabdal en vista de les xifres creixents d’obesitat infantil.
Segons l'organisme, les mesures per a restringir la comercialització d'aliments són més eficaces si són obligatòries perquè protegeixen la xicalla de totes les edats; utilitzen un model de perfil de nutrients dirigit pel govern per a classificar els aliments que han de restringir-se de la comercialització; i són prou àmplies per a minimitzar el risc de migració de la comercialització a altres grups d'edat, altres espais dins del mateix mitjà o a altres mitjans, inclosos els espais digitals.
També valora limitar l'ús de dibuixos animats o tècniques que atraguen xiquets i xiquetes, com la inclusió de joguets amb els productes, la publicitat amb cançons i el suport de famosos, per a promocionar aquest tipus de productes insans.
En qualsevol cas, l'OMS apunta que l'adopció de la recomanació i l'adaptació d'aquesta als contextos nacionals requereixen consultes locals, amb mecanismes establits per a salvaguardar la formulació de polítiques de salut pública de la influència indeguda de conflictes d'interessos reals, percebuts o potencials.