Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR (reemissió)

Netanyahu: "Si Hamàs no retorna els ostatges dissabte al migdia, tornem a la guerra"

Trump dona suport a finalitzar l'alto el foc i assegura: "tot està permés i deixarem que es deslligue l'infern"

El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu / Eduardo Munoz (Reuters)

Després de convocar este dimarts el gabinet de seguretat durant quatre hores, el primer ministre israelià, Benjamín Netanyahu, ha assegurat que si el grup islamista palestí Hamàs no allibera els ostatges abans del dissabte 15 de febrer al migdia, Israel tornarà a iniciar una ofensiva armada en la Franja de Gaza.

"La decisió que s'ha aprovat per unanimitat en el gabinet és esta: si Hamàs no retorna els nostres ostatges abans del dissabte al migdia, l'alto el foc s'acabarà i l'exèrcit tornarà a combatre intensament fins que Hamàs siga finalment derrotat", ha dit Netanyahu en un missatge de vídeo, sense especificar si es refereix als tres captius que estaven previstos en el bescanvi del dissabte o als nou de la primera fase, encara amb vida.

L'exèrcit d'Israel ja està mobilitzat

Un funcionari israelià, sota anonimat i en declaracions a la premsa del seu país, ha aclarit a continuació que es tracta dels nou ostatges encara amb vida, i que haurien de ser alliberats en els 42 dies de la primera fase de l'alto el foc. "A la llum de l'anunci de Hamàs de la decisió de violar l'acord i no alliberar els nostres ostatges, anit vaig ordenar que les forces armades es reuniren dins i al voltant de la Franja de Gaza. Esta operació s'està duent a terme en este moment i es completarà pròximament", ha afegit el primer ministre d'Israel.

En un comunicat, l'exèrcit israelià ha confirmat haver mobilitzat tropes addicionals i reservistes en la divisòria sud, pròxima a Gaza, "en preparació per a diversos escenaris".

Trump dona suport a la fi de l'alto el foc

Poc abans que Netanyahu anunciara esta posició públicament, funcionaris israelians (de nou sota anonimat), ja havien avançat que el gabinet donava suport a la idea del president estatunidenc, Donald Trump, que ahir va amenaçar d'obrir les portes de "l'infern" a la Franja de Gaza si els ostatges no estaven fora d'allí abans del dissabte al migdia.

"Pel que respecta a mi, si no retornen tots els ostatges abans del dissabte a les 12:00 hores, un temps apropiat, el que diria és que ho cancel·lem tot. Tot està permés i deixarem que es deslligue l'infern", va assegurar Trump des del Despatx Oval després de la signatura de diverses ordres executives.

Netanyahu ha reiterat este dimarts que tots "aplaudeixen" eixe suggeriment de Trump, així com la seua "visió revolucionària per al futur de Gaza", com sembla que ha passat a anomenar-se entre els funcionaris israelians la proposta de buidar la Franja de gazians, un crim de guerra si es realitza de manera forçosa, segons el Dret Internacional.

Hamàs acusa el govern israelià de violacions del pacte

Els motius de Hamàs per a retardar el que seria el sisé bescanvi d'ostatges previst per a este dissabte, són, segons va citar ahir la milícia, les violacions comeses pel govern israelià, com ara haver retardat un dia el retorn de les persones desplaçades al nord de Gaza; continuar matant gazians a la Franja, o haver permés l'entrada del 10% de les 200.000 tendes de campanya previstes, de cap habitatge prefabricat ni de maquinària per a retirar enderrocs.

Hamàs Guerra Israel-Gaza Crisi al Pròxim Orient

També et pot interessar