Els plans de Musk per a Twitter: un sistema de pagament, targetes de dèbit i comptes bancaris
El magnat avança que els missatges dels comptes que no siguen de pagament seran una cosa semblant al correu brossa, visibles però amb menys abast
El multimilionari Elon Musk, nou propietari de Twitter, ha deixat caure aquest dimecres les primeres pinzellades sobre quins són els plans de futur que té per a transformar la popular xarxa social. Entre d'altres, ha explicat que té pensat posar en marxa un sistema de pagaments a través de la plataforma, i es planteja la possibilitat d'oferir més serveis financers com ara targetes de dèbit i comptes bancaris.
En una conversa pública en Twitter Spaces, el servei d'àudio en directe de la xarxa social, ha confirmat les intencions de convertir la plataforma en una mena d'"aplicació per a tot" a l'estil de la xinesa WeChat —que ofereix missatgeria, pagaments i compres, entre altres coses—. Segons ha donat a entendre, aquests serveis estaran disponibles, almenys inicialment, només per a usuaris abonats a Twitter Blue, la subscripció de pagament que ara també els donarà la marca blava abans reservat als comptes verificats.
L'empresari ha assenyalat que el que està en estudi és oferir la possibilitat que qui pague els huit dòlars mensuals que costa Twitter Blue puga tindre l'opció d'enviar diners a una altra persona en la xarxa social i d'enllaçar-hi el compte bancari. El pas següent, ha dit, podria ser oferir comptes bancaris que donen alts interessos i més endavant es podrien incorporar targetes de dèbit o xecs, per exemple.
Algunes tecnològiques, per exemple Apple, ja ofereixen actualment comptes d'estalvi, com també fan companyies especialitzades en pagaments digitals com PayPal. Musk té una experiència important en aquest àmbit, perquè va ser cofundador de X.com, una de les primeres plataformes financeres digitals —que després es va integrar en PayPal—.
En paral·lel, aquest dimecres s'ha sabut que Twitter va remetre la setmana passada documentació a les autoritats estatunidenques necessària per a poder processar pagaments, segons una notificació vista per The New York Times.
Control de continguts i anunciants
Musk també ha confirmat aquest dimecres que té intenció d'apostar més pel vídeo i de facilitar que les persones creadores de continguts puguen obtindre ingressos per compartir el seu treball en Twitter, tal com fan moltes altres plataformes.
Gran part de la intervenció del magnat en Twitter Spaces s'ha centrat en els anunciants, als qui ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat després que diverses empreses hagen optat per paralitzar l'activitat en la ferramenta pels dubtes que hi ha sobre el nou funcionament i el futur que tindrà en mans de l'home més ric del món. Tal com ha assegurat reiterades vegades, no vol que hi proliferen continguts problemàtics, a pesar de les promeses que ha fet de protegir per damunt de tot la llibertat d'expressió.
En aquest sentit, ha garantit que no hi haurà canvis de gran importància en les polítiques de moderació mentre no s'establisca el consell d'experts que s'haurà d'encarregar d'aquesta tasca, cosa que podria tardar mesos. A més, ha defés que la idea de donar el la marca blava només a usuaris de pagament serà una eina important per a combatre els comptes falsos i els bots, ja que encarirà molt el procés. També ha vaticinat que els missatges de comptes que manquen d'aquest distintiu es convertiran en una cosa semblança als correus electrònics que pararan a la carpeta de correu brossa, és a dir, que seran visibles, però tindran molt menys abast.