El transport valencià tem que una nova jornada de protestes dels llauradors francesos a París retarde l'arribada de mercaderies

El govern gal acusa els productes espanyols i italians de competència deslleial, mentre els citricultors valencians reclamen un corredor segur perquè el transport arribe a temps

Diversos tractors bloquegen una carretera a Daussoulx, una ciutat prop de la frontera amb Bèlgica, aquest diumenge
Els tractors bloquegen una carretera a Daussoulx, una ciutat prop de la frontera amb Bèlgica, aquest diumenge / Frederic Sierakowski (EFE)

França afronta una nova jornada de tensió a les carreteres per les protestes dels agricultors, que aquest dilluns tenen previst bloquejar els accessos a París i a la regió de l'Île, el que pot comportar problemes de circulació per als transportistes espanyols, també als valencians que tracten de fer arribar productes agroalimentaris. El govern francés, europeista en teoria, en un intent de guanyar-se el favor del sector, acusa els productes agrícoles espanyols i italians de competència deslleial.

S’espera que el setge a les ciutats franceses de manera indefinida siga a partir de les dues de la vesprada. El ministeri de l'Interior francés ha mobilitzat 15.000 efectius policials per a controlar els incidents que puguen derivar-se en els accessos a París.

Almenys huit autopistes que arriben a París (A-1, A-4, A-5, A-6, A-10, A-13, A-15 i A-16) estan sota mira de la Federació Nacional de Sindicats d'Explotadors Agrícoles i de Joves Agricultors de la regió parisenca, dues organitzacions que no van secundar la desmobilització de part del sector després dels anuncis governamentals del divendres.

"Demane calma i determinació en una setmana en la qual enfrontarem tot tipus de perills", va alertar el responsable de la Federació Nacional de Sindicats d'Explotadors Agrícoles, Arnaud Rousseau, qui va assegurar que la seua meta "no és ni la violència ni la provocació", sinó pressionar a l'executiu perquè millore les condicions de vida dels agricultors.

Una altra organització, Coordinació Rural, s'ha marcat un simbòlic objectiu, el de bloquejar el mercat internacional majorista de Rungis, als afores de París, considerat el major de productes frescos en el món i que proveeix bona part de la capital i la regió.

La mobilització dels agricultors, que s’allarga des de la setmana passada, dirigeix ara l'atenció cap a l'agricultura espanyola i italiana a les quals qualifiquen de deslleials. I no només els agricultors ho fan. El primer ministre, Gabriel Attal, aquest diumenge es plantava en un dels punts d'una autopista on estaven protestant els llauradors i també a una granja on van apuntar a les polítiques fitosanitàries d'Espanya i Itàlia que, segons els francesos, són més laxes que ells i, per tant, fa la nostra agricultura més competitiva.

El cap de l’executiu va esmentar que almenys 40% de les fruites i verdures s'importen, sobretot d'Espanya i Itàlia, pel fre productiu que suposa per a França unes certes regles mediambientals adoptades en la seua legislació. En aquest sentit, va assenyalar que proposarà als socis comunitaris més mesures per a blindar la sobirania alimentària francesa.

El bloqueig al transport de mercaderies per França està provocant una factura cada vegada més gran en les empreses valencianes. De fet, el consell de Gestió de Cítrics ja ha exigit obrir un corredor segur. S'estan produint endarreriments i hi ha por a les cancel·lacions de comandes que han d’arribar a la destinació travessant França.

La Federació Valenciana d'Empresaris del Transport i la Logística també adverteix que afecta l'operativa d'aquestes empreses valencianes.

Tot i els anuncis del primer ministre francés, de promeses i compromisos per a atendre les demandes, els llauradors del país gal mantenen les protestes perquè, segons asseguren, queden fils per lligar i totes les reivindicacions que tenen no estan sent ateses.

També et pot interessar

stats