Twitter retorna el distintiu blau, de sorpresa i sense pagament, a usuaris famosos amb comptes milionaris
Moltes de les personalitats beneficiades s'han afanyat a desmentir haver abonat els huit euros al mes que ara demana Twitter, que ja han pagat milers d'usuaris amb comptes menys voluminosos
Nombrosos comptes de Twitter de personalitats, empreses i mitjans de comunicació han recuperat en les últimes hores la marca de verificació blava que havien perdut en l'última setmana, després de la decisió d'Elon Musk de limitar el distintiu als abonats al servei de pagament Twitter Blue. De la nit al dia, sense anunci oficial, milers d'usuaris –aparentment aquells i aquelles amb més d'un milió de seguidors– han recuperat la insígnia, que distingeix usuaris notables amb identitat verificada. Entre aquests hi ha, fins i tot, comptes inactius de famosos morts, com el del jugador de bàsquet Koby Bryant o el del xef i presentador Anthony Bourdain.
Diverses personalitats, despullades i restituïdes del distintiu de sorpresa, han publicat missatges per a informar que els ha tornat a aparéixer sense més mediació ni explicació, és a dir, sense pagar els huit dòlars al mes en què Musk ha avaluat el servei ni facilitar el telèfon de confirmació. La situació contrasta amb els milers d'usuaris de comptes menys voluminosos que en l'última setmana s'han abonat al nou sistema de pagament per a consolidar el reconeixement.
"Malgrat la implicació quan es fa clic en la insígnia blava que misteriosament ha reaparegut al costat del meu nom, jo no estic pagant per l''honor'", ha tuitejat l'actor Ian McKellen. "La meua marca blava ha reaparegut. No tinc res a veure amb això i definitivament no estic pagant", ha assenyalat el nobel d'Economia Paul Krugman, crític amb la nova política comercial de Musk, que li ha respost amb un fotomuntatge d'un xiquet xicotet plorant i amb una insígnia de verificat.
Comptes de mitjans de comunicació com la cadena Fox News o les agències Reuters, AP, AFP o EFA, que s'havien quedat sense el distintiu blau, també l'han recuperat. Mentrestant, altres com la CNN, MSNBC o The New York Times, d'orientació progressista i blanc de crítiques de Musk, lluïen la marca daurada, la nova verificació per a empreses, un servei que costa 1.000 dòlars mensuals, a pesar que havien avançat que no ho farien.
L'amo de la xarxa social, que sovint usa el seu compte per a fer broma i sabotejar els seus crítics, ja va dir dijous que havia començat a pagar personalment subscripcions a Twitter Blue a tres famosos: l'actor William Shatner, el jugador de bàsquet LeBron James i l'autor Stephen King, després que els dos últims anticiparen que no pagarien pel nou sistema de verificació. A l'escriptor, que li havia suggerit que enviara els diners de Twitter Blue al govern d'Ucraïna, Musk li va respondre que ell havia donat cent milions a Kíiv i li preguntava quants diners havia entregat ell.
A més de donar confirmació oficial a la identitat, la marca blava ofereix altres avantatges com poder editar els seus tuits, publicar contingut de fins a 10.000 caràcters i aconseguir que l'algoritme de la plataforma impulse els missatges.