Directes
Ara en la televisió
A LA SACA

Una gran empresa de la Xina nomena empleada de l'any un robot

Aquest programa d'intel·ligència artificial es presenta com una dona jove que treballa com a cobradora de deutes en el departament de comptabilitat de Vankeer

Una foto de perfil de Cui Xiaopan i el seu certificat de premi / Weibo

El gegant immobiliari xinés Vanke ha destacat que el seu millor empleat de 2021 en una plantilla de 140.000 treballadors no és un ésser humà, sinó una cobradora de deutes impulsada per intel·ligència artificial anomenada Cui Xiaopan, segons va avançar la publicació Sixth Tone.

Cui Xiaopan es representa com una dona jove i es va unir al departament de comptabilitat de Vanke al febrer. Desenvolupada per un equip intern utilitza kits d'eines de Xiaoice, un sistema d'intel·ligència artificial propietat de Microsoft.

Aquesta eficient empleada té una taxa d'èxit del 91,44% en el cobrament de pagaments endarrerits. La seua faena consiteix a cobrar els deutes que arrosseguen els clients i ho fa millor que ningú. Computa els diners deguts i les llistes de pagaments, processa milers d'emails i envia avisos legals. Treballa gratis les 24 hores de cada dia de la setmana.

Yu Liang, president de la junta directiva de Vanke, ha explicat que sota el suport d'algorismes sistemàtics, Cui Xiaopan va aprendre ràpidament els mètodes dels humans per a descobrir problemes en els procediments i dades de treball i "ha demostrat les seues habilitats centenars de milers de vegades més que els humans".

Els humans virtuals, un mercat en creixement

Més de 600 milions de persones s'han descarregat a la Xina assistents artificials per a evitar la soledat. I és que, abans de Cui, altres dels anomenats humans virtuals han sigut, per exemple, presentadors de notícies per a l'agència estatal Xinhua, com el popular Zhang Zhao, estudiants d'informàtica en la Universitat de Tsinghua a Pequín o bots de xat que brinden companyia a homes solitaris.

La indústria està en auge i aquests humans virtuals actuen ja com influencers entre els consumidors que les marques volen aprofitar. Ayayi, creada per Alibaba amb aparença d'una xica jove, ha sigut utilitzada per marques de cosmètica per a promocionar els seus productes.

Els humans virtuals emergeixen com l'aplicació més popular a la Xina i el mercat de programari d'intel·ligència artificial s'estima que tindrà un valor de 3.150 milions d'euros per a 2030.

Tecnologia

També et pot interessar