Una nova ronda d'acomiadaments en Twitter afecta el 10% de la plantilla
Des de la compra per part del magnat Elon Musk, la companyia ha vist reduït el seu personal a la quarta part del que tenia fa un any
La xarxa social Twitter ha emprés durant aquest cap de setmana una nova ronda d'acomiadaments, que ha afectat el 10% dels 2.000 empleats que tenia, segons ha publicat aquest dilluns el New York Times. Els acomiadaments van començar la nit de dissabte i van concloure la jornada del diumenge, després de diversos dies en què alguns empleats van començar a veure retallat l’accés als seus comptes en el servei de missatgeria interna Slack, privats dels seus comptes corporatius o de les seues computadores portàtils.
Entre els afectats hi ha experts en dades digitals, caps de producció i enginyers encarregats de configurar algorismes o del manteniment de les diferents aplicacions de Twitter. També s’ha prescindit del servei de coneguts creadors de petites empreses tecnològiques, absorbides en el seu moment per Twitter, com Eshter Crawford, creadora de Squat (app de xats de vídeo) o Haraldur Thorleifsson, fundador de Uono, un estudi de disseny digital.
Des de la compra per part del magnat Elon Musk, la companyia ha vist reduït el seu personal a la quarta part del qual tenia fa un any. Una setmana després d’assumir el seu càrrec, Musk es va desfer pràcticament de la meitat de les 7.500 persones que treballaven en la xarxa, tant a la seu central de San Francisco com en altres seus del món, mentre que altres centenars la van abandonar voluntàriament en vista de l'erràtic rumb viscut durant els primers mesos.
No obstant això, el novembre passat, Musk va dir en una reunió interna que no tenia pensat fer més retallades de personal. Al mateix temps, el propietari va assegurar que la companyia perdia “quatre milions de dòlars al dia”, motiu que l’obligava a tancar locals, rescindir contractes i vendre en subhasta centenars de mobles i objectes d’oficina. En paral·lel, ha posat en marxa l'anomenat Twitter Blue, una versió de pagament de 8 dòlars al mes que permet a l'usuari editar els seus tuits, entre altres.
Encara que Twitter no ha oferit informació sobre l'èxit de Twitter Blue, la seua idea de cobrar per una versió millorada de la xarxa gratuïta ja ha sigut copiada per Meta, que la setmana passada va anunciar Meta Verified, que permet un servei millorat en Facebook i Instagram.