El jutge retira el passaport a Ábalos, li prohibeix eixir del país i l'obliga a comparéixer cada quinze dies

El magistrat del Suprem, que investiga el cas Koldo, ha pres la decisió després d'un nou interrogatori a l'exministre, que ha negat haver cobrat comissions

Ábalos ix del taxi en direcció al Suprem
Ábalos ix del taxi en direcció al Suprem / Chema Moya (EFE)

El magistrat del Tribunal Suprem que investiga l'anomenat cas Koldo, Leopoldo Puente, ha prohibit este dijous a l'exministre de Transports José Luis Ábalos eixir del país: li ha retirat el passaport i l'ha obligat a comparéixer cada quinze dies mentre continue la investigació per la presumpta adjudicació de contractes públics a l'empresari Víctor de Aldama i els seus socis a canvi de comissions.

Puente ha pres esta decisió després d'un nou interrogatori a Ábalos. Estima, així, la petició de la Fiscalia Anticorrupció després de la compareixença de l'exdiputat i exsecretari d'organització del PSOE en el Suprem, que havia secundat el PP, que exerceix l'acusació particular.

L'exministre ha respost les preguntes del jutge i del fiscal i s'ha ratificat en la declaració que ja va prestar el 12 de desembre, en la qual va negar haver rebut comissions de l'empresari Víctor de Aldama. El jutge, que està a l'espera d'un informe de la Guàrdia Civil sobre el patrimoni d'Ábalos i el seu fill, s'ha interessat per les seues propietats. Ha preguntat, entre d'altres, per informacions publicades en la premsa que atribueixen a l'exministre un xalet al Perú. Ábalos ha explicat, com ja ha fet en televisió, que en realitat es tracta d'una fundació d'ajuda al desenvolupament en què fa vint anys va haver de posar el seu nom perquè no tenia personalitat jurídica.

En la nova citació al Suprem, el magistrat ja havia anticipat la possibilitat d'adoptar mesures cautelars contra ell. Ábalos ha arribat en taxi acompanyat dels advocats, passades les 09:30 h; mitja hora d'antelació a la cita amb Leopoldo Puente.

En l'anterior declaració, el 12 de desembre, també va negar haver cobrat comissions de l'empresari Víctor de Aldama a canvi de favors polítics o contractes públics durant l'etapa en el Ministeri, com l'adquisició de mascaretes en pandèmia.

També et pot interessar

stats