Arcadi España: "Per cada euro que el Consell destine a infraestructures clàssiques invertirà 3,5 euros en mobilitat sostenible"
El conseller de Política Territorial defensa les principals línies del pressupost de la Conselleria de Política Territorial, que en 2022 disposarà de 591,2 milions, un 33,6% més
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha defensat aquest dimarts de vesprada a les Corts que cada any destinen més inversió a la mobilitat sostenible i que en 2022 per cada euro destinat a infraestructures clàssiques es destinaran 3,5 euros a mobilitat sostenible.
"Hi ha un canvi substancial i estructural de paradigma en la despesa de la Conselleria de Política Territorial. Fa uns anys, en 2015, la despesa era pràcticament igual", ha ampliat el conseller per emfatitzar aquest canvi. "Són uns pressupostos que permeten donar un salt important en la mobilitat en dos aspectes: pel volum de recursos i pel canvi estructural en l'orientació de les polítiques de mobilitat", ha conclòs.
La Conselleria de Política Territorial té pressupostats per a 2022 un total de 591,2 milions, un 33,6% més del que hi ha previst per a enguany. El titular d'aquest departament ha destacat en aquests comptes el que havia previst l'Autoritat del Transport Metropolità, 216 milions (77,8 milions més), per a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), 303 milions (14,3% més), i el pressupost de Ports creix un 12,2%, fins als 10,7 milions.
Al llarg de la intervenció, España ha mencionat que estan previstos vora 100 milions d'euros a mantindre la xarxa autonòmica de carreteres i vies. I dins aquest pla, ha esmentat els plans 2021-2025 de conservació en tres zones de la província de Castelló, que passen de 27 a 31 milions per zona, i s'han licitat els altres sis contractes a les províncies d'Alacant i València, que s'adjudicaran en els pròxims mesos i començaran a executar-se en 2022.
España ha donat detall de nombroses iniciatives en tot el territori: ha mencionat, entre altres, l'Agència Valenciana d'Ordenació del Territori, que tindrà seu a Elx, i que té reservats tres milions d'euros per a començar a treballar. També ha recordat que en 2022 es licitarà l'Agenda Urbana Valenciana, dotada amb 78.000 euros; i que està prevista la rehabilitació del pantà de Tibi, la ruta verda i blava d'Elx, el carril de ciclovianants Puçol-La Calderona i la ruta verda Port de Catarroja-Port de Silla.
L'oposició ha qüestionat les dades que ha donat España. Per part del PP ha intervingut Miguel Barrachina, que ha criticat la divisió del govern del Botànic i ha lamentat que el Consell no aposte en realitat per Rodalies ni pel transport públic, a pesar de les declaracions i anuncis.
Mari Carmen Peris, de Ciutadans, ha qüestionat que els ingressos previstos siguen reals i també ha criticat que durant l'exposició no es mencionara el corredor mediterrani, entre altres "oblits" que ha lamentat la diputada.
Miguel Pascual, de Vox, ha acusat España de tindre uns pressupostos que són "paper banyat" perquè el que apareix en el pressupost no és el que es destina després a les diferents partides.