Brussel·les concreta el pagament dels primers cent milions destinats a la recuperació de la dana
És l'import màxim que el reglament permet anticipar a l'espera que la CE es pronuncie sobre la petició del govern espanyol de 4.000 milions del FES per a inversions relacionades amb les destrosses de la dana
La Comissió Europea ha anunciat este dilluns un pagament anticipat a Espanya de cent milions d'euros amb càrrec al Fons de Solidaritat de la UE (FSUE) per a ajudar en la recuperació després de la dana del passat octubre. "Esta és la quantitat màxima permesa pel FSUE com a acompte", ha indicat la Comissió en un comunicat.
Brussel·les ha precisat que està avaluant la sol·licitud oficial sobre els danys relacionats amb la dana, presentada el gener passat per Espanya i que, una vegada conclosa esta avaluació, la Comissió "presentarà una proposta sobre l'import total que es concedirà" amb càrrec al Fons de Solidaritat.
És l'import màxim que el reglament permet anticipar a l'espera que la CE es pronuncie sobre la petició del govern espanyol de 4.000 milions del FES per a inversions relacionades amb les destrosses de la dana. De fet, el govern espanyol ha reclamat finançar a través del FES més de 4.000 milions per a invertir en les zones castigades per la dana del 29 d'octubre.