El calendari d’Adif preveu que la modernització de la línia Xàtiva-Alcoi estiga acabada el 2025

L’alcalde d’Alcoi assegura que les obres s’adjudicaran l’últim semestre de l’any que ve i que possibilitaran que els combois circulen a 80 quilòmetres per hora, i no a 30, com passa ara

El projecte de modernització de la línia Xàtiva-Alcoi afectarà a vora 60 quilòmetres i està previst adjudicar-lo l'any que ve
El projecte de modernització de la línia Xàtiva-Alcoi afectarà vora 60 quilòmetres i està previst adjudicar-lo l'any que ve / À Punt NTC

El projecte de modernització de la línia Xàtiva-Alcoi es licitarà i adjudicarà l’últim semestre del 2023 i a finals d’aquest mateix any o començament del 2024, començaran els treballs sobre els 63 quilòmetres d’aquesta línia en els quals s’intervindrà. És el calendari que ha traslladat Adif, el gestor de les infraestructures ferroviàries i qui finançarà els treballs, a l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés.

L’alcalde de la capital de l’Alcoià, que ha intervingut aquest dimarts en Les notícies del matí, s’ha mostrat convençut que podrà complir-se aquest calendari, donat que ja està redactant-se el projecte d’execució.

Per tant, i segons els terminis que li ha manifestat Adif, Francés creu que l’any 2025 les obres de modernització d’aquesta línia, essencial per a la comunicació sostenible entre les comarques centrals i València, podrien estar finalitzades.

Francés ha detallat que els treballs de modernització, segons els plans previstos per l’administrador de les infraestructures ferroviàries, és de 64 setmanes des del començament de les obres.

Toni Francés assegura que l’anunci d’Adif, que ja no és una promesa, "sinó fets", comporta una gran satisfacció entre la ciutadania de les comarques centrals, perquè es tracta d’un projecte molt reivindicat des de fa dècades.

Sembla que ara, finalment, després de nombroses reclamacions, manifestacions i reunions dels alcaldes de les comarques centrals amb els diferents responsables del govern espanyol, l’administrador de les infraestructures ferroviàries s’ha compromés a destinar 150 milions per a modernitzar aquesta línia fèrria.

En aquest sentit, Francés ha recordat que hi ha trams per a on el tren que uneix Alcoi amb València no pot anar a més de trenta quilòmetres per hora. "Actualment, és més un tren turístic que un tren comercial", lamentava l’alcalde d’Alcoi, qui remarcava que les obres de modernització permetran que el tren circular a 80 quilòmetres per hora.

Més enllà del temps del viatge, l’alcalde d’Alcoi ha destacat que la modernització d’aquesta línia ferroviària històrica suposarà un pas més per a vertebrar el territori, a més de posar a l’abast de la ciutadania de les comarques centrals un sistema de mobilitat més sostenible.

Expectatives amb el corredor mediterrani i l'AVE

El fet que, amb les obres de millora de la línia ferroviària, siga més ràpid arribar fins a capitals de comarca com ara Alcoi, Ontinyent, Xàtiva o Alzira, i fins a València suposa, com ha destacat Toni Francés en Les notícies del matí, que milloren les connexions de les comarques centrals, d’una banda, amb el corredor mediterrani i, d’altra banda, amb l’AVE.

"Ara, el veïnat d’Alcoi hem d’anar fins a Villena, Alacant o València si volem agafar l’AVE", lamentava l’alcalde alcoià. 

També et pot interessar

stats