Castelló es promociona al Japó
La delegació formada per l'Ajuntament, l'UJI, la Cambra i el Port busca impulsar l'economia de la capital de la Plana.
Una delegació formada per representants de l'Ajuntament, la Universitat Jaume I, la Cambra de Castelló i el Port de la ciutat ha posat rumb al Japó en una visita que no només busca impulsar l'economia local i promocionar els productes del territori en el mercat nipó, sinó també concretar estratègies de col·laboració amb aquest país de cara a la 21a edició del fòrum Espanya-Japó que se celebrarà a Castelló els pròxims 26 i 27 de novembre.
L'alcaldessa de la ciutat, Amparo Marco, ha destacat que les quatre institucions estan juntes en el projecte de defensar "el potencial econòmic de Castelló" i, en aquest sentit, assegura que la visita servirà també per a afermar les sinergies entre elles i donar així una espenta al sector empresarial de la ciutat. En aquest sentit, ha subratllat la "gran oportunitat que suposa consolidar relacions amb el Japó amb l'objectiu d'impulsar l'economia local i generar ocupació".
L'agenda institucional girarà al voltant de tres eixos principals: la ceràmica, els cítrics i el foment del talent a través de la investigacio gràcies a l'UJI perquè, explica l'alcaldessa, l'intercanvi d'estudiants és "una altra oportunitat per a rendibilitzar el talent jove dels dos països i crear sinergies". Marco també ha explicat que el Japó és un gran mercat per als productes agroalimentaris i industrials de Castelló i que, per això, explotaran "al màxim cada minut d'aquesta visita" per a promocionar el producte local castellonenc.
La delegació està formada per l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco; la presidenta de la Cambra de Comerç, Dolores Guillamón; el president de l'Autoritat Portuària, Francisco Toledo; el vicerector d'Internacionalització de l'UJI, Joan Antoni Martí; la vicerectora adjunta de Mobilitat Acadèmica i Pràctiques Internacionals, Eva Camacho; i el responsable de Relacions Internacionals d'UBE Corporation Europe, Pablo Cruz.