Compromís critica que Catalá no veja com a "única opció vàlida" el soterrament de Serradora fins al Saler

Papi Robles rebutja que l’alcaldessa haja acceptat “una proposta del Ministeri que va en contra dels veïns dels Poblats del Sud, especialment de la Punta”

L'alcaldessa de València, María José Catalá, al costat de la portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles
L'alcaldessa de València, María José Catalá, al costat de la portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles / Rober Solsona - Europa Press

La Punta/ Compromís per València considera que “l'única opció vàlida per a la ciutat” és el soterrament del túnel ferroviari de Serradora fins a l'autopista del Saler per a connectar de nou Natzaret amb la Punta. En un comunicat, la portaveu del grup a l'Ajuntament de València, Papi Robles, rebutja que l'alcaldessa, María José Catalá, haja acceptat per al “necessari” soterrament de les vies de Serradora “una proposta del Ministeri que va en contra dels veïns dels Poblats del Sud, especialment de la Punta, una zona molt castigada històricament pel PP i que ara torna a marginar”.

“És incomprensible que Catalá no defenga els interessos d'esta part de la ciutat”, denuncia, i adverteix que “el soterrament parcial continua ampliant la gran quantitat de greuges que acumula la Punta, sacrificant de nou tota esta zona i mantenint la situació de bretxa a la ciutat que provoca tindre unes vies no enterrades”. Robles insisteix que és una qüestió que “afecta el conjunt de la ciutat” i que “és decisiva per a dur a terme una veritable vertebració del territori”. “Catalá ha de defendre els interessos de València i exercir la pressió necessària sobre el Ministeri, no quedar-se en una solució intermèdia que no aborda el problema i que no atén una reivindicació veïnal històrica que s'arrossega ja des de fa quaranta anys”, reclama.

Per contra, defén que en els dos últims mandats, amb Compromís al capdavant de l'alcaldia, “l'Ajuntament va aconseguir acords històrics per a València, com el conveni per a executar el canal d'accés i el túnel passant en el projecte del Parc Central, unes obres ja en marxa que permetran el 2028 obrir el mur ferroviari que divideix des de fa 170 anys la ciutat de València”. Robles també recorda “la condonació del deute per part del Ministeri de la Marina de València, un deute provinent de la nefasta gestió del Partit Popular de l'esdeveniment de la Copa Amèrica, o l'acord amb l'Autoritat Portuària a través del qual Natzaret ha guanyat terreny al port de València i gràcies al qual es podrà culminar el jardí del riu amb el gran Parc de Capçalera”.

“Són acords aconseguits des de la valentia, des d'un partit polític com és Compromís, que es creu València i els seus veïns i que defén els nostres interessos fins al final; no com Catalá, que amb propostes que no solucionen els problemes se sent ja còmoda. Necessitem una alcaldessa amb més tenacitat, més ambiciosa, que pose els interessos de la ciutadania per damunt dels seus interessos personals”.

També et pot interessar

stats