Compromís entrega vora 3.000 denúncies a pisos turístics il·legals a València al ministre Bustinduy
Les denúncies inclouen pisos turístics il·legals detectats i denunciats per veïns i veïnes a través d’una plataforma en línia
El grup de Compromís a l'Ajuntament de València ha entregat este dimecres al ministre de Drets Socials i Consum, Pablo Bustinduy, prop de 3.000 denúncies d'apartaments turístics il·legals a la ciutat que han fet "els mateixos veïns i veïnes a través de la web quenotetiren.com”.
La portaveu del grup a l’Ajuntament, Papi Robles, s'ha desplaçat a Madrid per a entregar en mà eixes queixes a Bustinduy “davant de la desídia i la paràlisi de l'alcaldessa” de València, María José Catalá (PP).
Robles ha assegurat que d'eixe total de denúncies que ha registrat també a l'Ajuntament, “Català només ha tancat l'1% dels apartaments turístics irregulars”, i ha destacat que “el ministre s'ha compromés a estudiar tota la documentació i a treballar per a acabar amb els anuncis dels pisos turístics sense llicència a la ciutat de València”.
Així ho ha anunciat la formació, que ha assenyalat que la trobada amb Bustinduy buscava “abordar les mesures que necessitem plantejar en ciutats com València en matèria d'apartaments turístics i fer-li lliurament de prop de 3.000 denúncies d'apartaments turístics il·legals, perfectament localitzats” en la capital valenciana que han sigut “comunicades pels veïns i veïnes".
La turistificació, ha dit Robles, s’ha convertit en un problema de primer orde a la ciutat de València.
"Per descomptat que ho estudiarem. I continuarem treballant per a acabar amb els anuncis dels pisos turístics sense llicència a la ciutat de València i en totes les ciutats que estan afectades pel descontrol d'esta mena d'apartaments que està influint de manera decisiva en la greu crisi d'habitatge i que està vulnerant un dels drets fonamentals de la ciutadania", ha exposat per la seua part el ministre.